kalandok Magyarországon

2020.10.23. 12:41

Utazz itthon, és ismerd meg a hazád!

Hagen Henrietta és párja több hónapig kirándulgattak Magyarországon.

Hagen Henrietta idén nem a világot járta, hanem az itthoni felfedezetlen tájakat látogatta meg édesanyjával | Fotó: Hagen Henrietta-archív

Fotó: Hagen Henrietta-archív

Nem kell a határon túlra mennünk ahhoz, hogy felfedezetlen csodákra bukkanjunk. Sokan azt gondolhatják, hazánk minden egyes kis szegletét ismerik, legalábbis azokat biztosan, amiért a turisták ellátogatnak Magyarországra.

Nos, egy világutazó feltételezhetően rengeteg helyen járt már, bizonyosan megannyi élményt magáénak tudhat, azonban meglepetések mindenkit érhetnek. Hagen Henrietta, a debreceni gyökereire büszke világjáró már régóta nem él országunkban, az Egyesült Királyságban telepedett le Andrással, a párjával, aki immár lassan tizenhárom éve él hazájától távol. Az elmúlt időszak a párnak sem volt egyszerű – imádnak utazni, új helyeket, tájakat megismerni, viszont a világutazás idén elmaradt.

De egy percig nem szomorkodtak, egy számukra sokkal izgalmasabb kaland vette kezdetét, amiről Henrietta a Naplónak számolt be.

– Az elmúlt három hónap életem egyik legszebb időszaka volt még a jelenlegi helyzet ellenére is: újra megismerkedtem Magyarországgal, olyan csodálatos helyeken jártam, amikre mindig emlékezni fogok. Andrással nyár elején úgy döntöttünk, hazautazunk az édesanyámhoz, aki a mai napig a cívisvárosban él, és elhatároztuk, hogy bejárjuk hárman hazánk legérdekesebb, legszebb tájait. Anyukám kerekesszékkel közlekedik, így olyan térségeket céloztunk meg, ahol a mozgáskorlátozottak is könnyebben elboldogulnak. A három hónap alatt rengeteg helyen megfordultunk, mindig arra törekedtünk, hogy olyan várost látogassunk meg, amit Debrecenből is egyszerűen el lehet érni. Az utazásaink alatt rájöttünk, hazánk tele van meglepetésekkel és lehetőségekkel – taglalta elöljáróban lapunknak.

Rengeteg látnivaló

A páros imádja megörökíteni utazásaik legszebb pillanatait, így a fényképezőgép és a kamera soha nem hiányozhat bőröndjükből. Tapasztalataikat szívesen megosztják az érdeklődőkkel, így volt ez az elmúlt hónapokban is, számos videóval rukkoltak elő, amiket a legnépszerűbb videómegosztóra fel is töltöttek. A humor és a változatosság jellemzi filmjeiket, ám a legutóbbiak mégis eltérnek a többitől: Henrietta édesanyja is feltűnik a felvételeken, ami csak azt bizonyítja: ha utazásról van szó, a kor nem lehet akadály!

– Ha valaki nem tudja, pontosan, hová is szeretne utazni, annak ajánljuk az internetet, írjon be egy várost, megyét, kattintson a Képek menüpontra, és máris több száz fotó jelenik meg a városról és annak nevezetességeiről. Családommal nagyon szeretjük a természetet, ezért főleg olyan helyekre kirándultunk, ahol nemcsak történelmi emlékeket, nevezetességeket csodálhatunk meg, hanem a zöld élővilágot is. Két kezemen biztosan nem tudnám összeszámolni, hogy a néhány hónap alatt hány helyen jártunk, de mind közül kiemelném Lillafüredet, Szilvásváradot (Szalajka-völgy), Bélapátfalvát, Tiszadobot (Andrássy-kastély). Lillafüred gyönyörű, mindenkinek csak ajánlani tudom, családosoknak, szerelmeseknek, káprázatos természet és panoráma fogadja a látogatókat, és még hajókázni is lehet. Szilvásváradon biztosan sokan jártak már, több osztálykirándulás alkalmával viszik e vidékre a gyerekeket, ennek ellenére javaslom minden kirándulónak, családosoknak vagy éppen az idősebb korosztálynak – mondta.

A Bélapátfalván található Lak-völgyi-tó szemet gyönyörködtető látványa | Fotó: Hagen Henrietta-archív

Kifogástalan kiszolgálás

Henrietta nem győzte sorolni, merre járt a nyáron, többek között kiemelte még a Pilist, Visegrádot, Gyulát, az utóbbi két települést többek között a váraik miatt, amelyeket a fiatal nő szerint mindenkinek látnia kell. – Számtalan olyan hely van hazánkban, amelyek nincsenek a köztudatban, holott megannyi lehetőséget nyújtanak. Kellemesen csalódtunk a párommal az itthoni turizmusban; voltak sztereotípiáink, de azt kell hogy mondjam, az ország rengeteget fejlődött. A hazai vendéglátásra sincs panaszunk, a kiszolgálás és az ételek is kifogástalanok, megtartották az itthoni jó szokást: a magyar embernek jó adag ételt szolgálnak fel – fűzte hozzá mosollyal az arcán.