Helyi közélet

2016.10.05. 13:35

A sztrádaépítéssel is a fiatalok itt tartása a cél

Debrecen - A tervek szerint halad az M35-ös építése, az M4-es sztrádával 2019. második felére érheti el az országhatárt.

Debrecen - A tervek szerint halad az M35-ös építése, az M4-es sztrádával 2019. második felére érheti el az országhatárt.

A megyeszékhely körüli sztrádaépítés része a 2016–2022 közötti időszak közel 2600 milliárdos hazai gazdaságfejlesztési csomagnak, amely Európai Uniós és hazai forrásból valósul meg. Az új utak segítik a térség felzárkózását, erősítik Debrecen versenyhelyzetét, a végső cél pedig úgy fejleszteni a gazdaságot, hogy a fiatalok itt tudják tervezni jövőjüket, itt maradjanak – fogalmazott Tasó László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az épülő M35-ös autópálya munkálatainak sajtónyilvános megtekintésén szerdán.

– Az M35-ös továbbépítése és a déli elkerülő szakasz megépítéses nemcsak országos jelentőségű beruházás, hanem Magyarország második legnagyobb városának egy kiemelkedően fontos infrastrukturális fejlesztése is – ezt már Papp László polgármester mondta az épülő autópálya mentén. – 2018 elejére Debrecen északról, nyugatról és délről is megközelíthető lesz az elkerülőn. Ennek déli szakasza óriási segítség a városban élőknek. Egyrészt a teherforgalom nagy részét kiviszi a városból, és ezzel nem terheli a megyeszékhely útjait, lakosságát, másrészt a repülőtér mellett létesülő új gazdasági övezetet, a déli ipari parkot – itt lesz például az autóbuszgyár – bekapcsolja a gyorsforgalmi út hálózatba. Ezzel pedig gyors ki- és beszállítást biztosít.

Kósa Lajos országgyűlési képviselő, a parlamenti Fidesz-frakció vezetője nemzetstratégiai célnak nevezte az M35 és az M4 által megvalósuló autópálya összeköttetést Románia nyugati részével. Ugyanakkor kiemelte, hogy a sztrádaépítés Biharnak a gazdasági, a közlekedési és az infrastruktúra területén nagy előrelépést jelent. – Kulcskérdés, hogy közúton és vasúton egy órán belül elérhető legyen Nagyvárad. Az autópálya fejlesztéssel az első rész megvalósul. Ez nem pusztán Debrecennek és Hajdú-Biharnak jó, hanem ez egy országos fejlesztés.

HBN–KZS


Az építés ütemezése

M35 autópálya első ütem:

  • 4. sz. főút- 481. sz. főút között : 2x2 sáv, 5,43 km hosszan, körülbelül 12 milliárd forintból, 2018. január 26-ára
  • 481. sz. főút (bekötő út a repülőtérhez, a déli gazdasági övezethez): 2X1 sáv 5,5 km hosszan, körülbelül 5 milliárd forintból, 2018. január 26-ára
  • M35 autópálya második ütem:

  • 481. sz. főút – Berettyóújfalu között: 2x2 sáv 18,74 km hosszan, körülbelül 42 milliárd forintból 2018. december 10-ére

  • Debrecen - Jó esetben három év múlva végig autópályán juthatunk el a román határig – reméli Tasó László államtitkár.

     


    Kolozsvár/Nagyvárad - A Magyarországon épülő autópálya 2018 végéig eléri a magyar-román határt Nagyvárad közelében Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár szerint - idézték erdélyi lapok egy szerdai nagyváradi fórumon elhangzott kijelentését.


    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában