Helyi közélet

2014.07.31. 16:23

Hallgatóbarát ügyintézés az egyetemen

Debrecen - Campusonként egy helyen, egyszerűbben és gyorsabban intézhetik ügyeiket a Debreceni Egyetem hallgatói szeptembertől.

Debrecen - Campusonként egy helyen, egyszerűbben és gyorsabban intézhetik ügyeiket a Debreceni Egyetem hallgatói szeptembertől.

Kibővült és átalakult a DE Hallgatói Kapcsolatok és Szolgáltatások Központjának tevékenysége. Szeptembertől egyablakos rendszerben mindent egy helyen intézhetnek el a diákok, legyen szó kollégiumi elhelyezésről, ösztöndíjról vagy akár diákhitelről. Rektorhelyettesként Gaál István, a központ főigazgatójaként pedig Pilishegyi Péter segíti a gördülékeny ügymenetet. Az unideb.hu a jövőben tapasztalható előnyökről kérdezte a két vezetőt.

Rektorhelyettesként a hallgatói kapcsolatokat felügyeli a jövőben. Mi lesz a feladata? Milyen változást hoz a munkájában?

Gaál István: Korábban a Tudományegyetemi Karok elnöke voltam, így ez egészen más jellegű munkát jelent, mégsem idegen számomra. A Hallgatói Önkormányzattal eddig is nagyon jól együtt tudtunk működni a teljes bizalom jegyében. Egy februári rektori vezetői megbeszélésen kezdeményezte a HÖK, hogy legyen egy ilyen funkciót ellátó rektorhelyettes, és személy szerint engem javasoltak, amire azonnal és örömmel igent mondtam.

Idén a Hallgatói Kapcsolatok és Szolgáltatások Központja (HKSZK) is újjáalakult. Hogyan segíti a hallgatókat ez az egység?

Pilishegyi Péter: A hallgatókkal való kapcsolattartás különböző formákban mindig jelen volt az egyetemen, és a Hallgatói Önkormányzattal is összedolgoztunk. Közösen alkottuk meg például a térítési és juttatási-, valamint a kollégiumok működési rendjéről szóló szabályzatot. A mostani szervezet jogelődje, a Hallgatói Kapcsolatok Igazgatósága az integrált egyetem létrejötte, vagyis 2000 óta működött. Az igazgatóság 2011 végén rektorközvetlen egységgé vált, melynek része lett a Mentálhigiénés és Esélyegyenlőségi Központ, valamint az akkor megalakult Alumni Központ. Az idén februárban létrehozott Hallgatói Kapcsolatok és Szolgáltatások Központ feladatköre pedig kibővült a korábban a centrumokhoz tartozó kollégiumok felügyeletével. Így a költségvetési, gazdasági hatékonyság növelésére a HKSZK-n belül létrejött az Egyetemi Kollégiumi Igazgatóság. Ugyancsak a mi egyetemi szinten szervezendő feladatunk lett a tanulmányi adminisztrációs ügyfélszolgálatok működtetése, valamint a Debreceni Egyetemi Kártyával (DEKa) kapcsolatos feladatok ellátása is.

Gaál István: A HKSZK feladata szertágazó: a beiskolázási, toborzó tevékenységtől kezdve az itt tanuló hallgatók szociális ügyeinek gondozása, az esélyegyenlőség, a mentálhigiéné, a karrier-tanácsadás- és követés, a Neptun tanulmányi és adminisztrációs rendszer üzemeltetése, valamint az alumni tevékenység, ami a hallgatók életének hosszú időn keresztül történő követését jelenti. A Hallgatói Önkormányzat és a Doktorandusz Önkormányzat közalkalmazott munkatársai is a HKSZK-hoz tartoznak. Tehát a hallgatók számára nyújtunk szolgáltatásokat, a Hallgatói Önkormányzattal együtt megszervezve, ami biztosíték a sikerre.

Mikor van a legtöbb feladatuk?

Pilishegyi Péter: Most a kollégiumi jogorvoslati eljárások intézése köti le a kollégákat. Első fokon a HÖK és a Kollégiumi Felvételi és Szociális Bizottság hatásköre a 4800 kollégiumi férőhely feltöltése. Negyedét az első éveseknek tartjuk fenn, és a szociálisan rászorulók is előnyt élveznek. A tanév elején a diákigazolványok érvényesítésekor is különösen nagy forgalom van az irodákban.

Milyen változások várhatók a hatékonyabb ügyintézés érdekében?

Gaál István: Eddig az Egyetem téri campuson működött egy ügyfélszolgálati iroda, de szeretnénk, ha ezek a szolgáltatások közvetlenül minden hallgató számára elérhetőek lennének. Ezért szeptemberben a Kassai úti campuson, a régi kínai büfé épületében, a Böszörményi úti campuson pedig a kollégiumban hozunk létre egy-egy új irodát. Ezek az ügyfélszolgálatok olyan szakmától független tanulmányi adminisztrációs tevékenységet végeznek majd, amellyel a kari tanulmányi osztályok válláról veszünk le terheket. Fölösleges például az, hogy mind a 14 kar 14 különböző helyen osszon diákigazolványokat. Emellett szeretnénk megvalósítani az egyablakos ügyintézést, hogy a diákok mindenféle ügyet egy helyen és egyetlen alkalommal el tudjanak végezni. Minden olyan funkciót, mely nem igényli a személyes jelenlétet, szeretnénk online kínálni, még egyszerűbbé téve ezzel a hallgatók életét. Ezeket a funkciókat megpróbáljuk majd okostelefonra is átültetni. Mindezek jelentős előrelépést jelentenek a Debreceni Egyetemen a hallgatói szolgáltatások színvonalában.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában