Helyi közélet

2013.04.09. 12:34

Itt a tavasz. Ideje gumit cserélni!

Debrecen - Hét-tízezer kilométerenként érdemes új pozíciót választani az egyes gumiabroncsoknak.

Debrecen - Hét-tízezer kilométerenként érdemes új pozíciót választani az egyes gumiabroncsoknak.Most, hogy a jelek szerint tényleg beköszöntött hazánkban a tavaszi időjárás, eljön a szokásos év eleji abroncscserék időszaka. A Continental szakértői azt tanácsolják az autósoknak, hogy fogadják meg a jól ismert 7 Celsius fokos szabályt, azaz ha a hőmérséklet tartósan 7 °C fölé emelkedik, cseréljék le a téli gumikat a melegebb időben jobban tapadó és biztonságosabb nyári abroncsokra.

Nézzük át!

A leszerelt téli abroncsokat és a felszerelésre váró nyáriakat is alaposan nézzük át, látható sérüléseket, a futófelületbe vagy az oldalfalba fúródott tárgyakat keresve. A gumiabroncs oldalfalainak végigsimításával győződjünk meg róla, hogy nem sérült-e az abroncs szerkezete. Amennyiben púposodást vagy egyéb rendellenességet találunk, az abroncs szakember általi vizsgálatra szorul. A Privátbankár.hu portálon megjelent Continental-elemzés arra is figyelmeztet, hogy a leszerelt téli abroncsok tárolására egy hűvös, száraz és fénytől védett hely a legalkalmasabb, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény is meggyorsítja az abroncsok öregedését. Amennyiben kerékre szerelve tesszük el a nyári abroncsokat, akkor egymásra fektetve tároljuk őket, ellenkező esetben állítva, és két-három hetente egy negyed fordulatot fordítsunk rajtuk, mert behorpadhatnak.

Profilmélység

Fontos a futófelület profilmélységének ellenőrzése: a törvényileg előírt minimális profilmélység 1,6 milliméter, de a társaság szakértői azt javasolják, hogy 3 milliméternél alacsonyabb profilmélységű nyári abroncsot már ne szereljünk vissza az autónkra. A gumik elhasználódásának lassítása érdekében érdemes változtatni azok pozícióján. 7-10 ezer kilométerenként érdemes új pozíciót választani az egyes abroncsoknak – erre remek alkalom a szezonális csere. Amennyiben valamiért csak az egyik tengelyre kerülnek új abroncsok, akkor a nagyobb profilmélységgel rendelkező gumiabroncsokat mindig a hátsó kerekekre kell felszerelni, függetlenül attól, hogy első- vagy hátsókerék hajtású autóról van szó.

HBN


Mire figyeljünk?

  • Az évszakra
  • Az időjárásra
  • A futófelületre
  • A profoilmélységre
  • Az abroncs korára
  •  

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában