a szakember tippjei

2021.09.17. 19:43

Mire figyeljünk lakáseladás előtt?

Néhány apróság is rengeteg pénzt jelenthet, ha értékesítenénk az ingatlanunkat.

Ajánlatos kijavítani a hibákat, így is növelve az ingatlan értékét, illetve jó benyomást keltve a vevőben | Illusztráció: MW-archív

Fotó: DODÓ FERENC

Semmi trükk, semmi átverés – pusztán eltakarítjuk a múltunk nem kívánatos elemeit eladásra szánt ingatlanunkból. A szakemberek sokszor a teljesen formális, semleges, világos színű újrafestésre esküsznek, hiszen egy ilyen módon átalakított otthon üres vászonként fogadja az érdeklődőket, akik a saját álmaikat tudják a „tiszta lapra” odaképzelni. A Hajdú-bihari Napló Kiss Sándor értékbecslő, ingatlanközvetítő szakembert kérdezte a százezreket, akár milliókat érő javítások fontosságáról.

Ajánlatos kijavítani a hibákat, így is növelve az ingatlan értékét, illetve jó benyomást keltve a vevőben | Illusztráció: MW-archív

Biztosan találkoztunk már olyan eladó ingatlannal, mely azt üzeni a lehetséges vevőknek: „úgyis túladunk rajta, nem költünk már rá”, ez pedig jelentős érdeklődéshiányt, esetleg alacsonyabb árat válthat ki a valósnál. Kiss Sándor szerint az ingatlan eladása előtt hatványozottan fontos, hogy a lakást, házat felkészítsük az érdeklődők számára.

Nem kozmetikázni kell, hanem az alapvető dolgokat rendbe tenni. Bármi javítandó van, a problémát véleményem szerint orvosolni kell, hogy minden működőképes legyen. A megtekintések alkalmával ugyanis nagyon fontos az első benyomás, legyen rendbe szedett, világos, szellőztetett és tiszta az ingatlan, és lehetőleg ne főzés vagy nagytakarítás, mosás közben várjuk a látogatót

– emelte ki a szakember, hozzátéve, az sem hátrány, ha nincs otthon az egész család, ne érezze a látogató, hogy zavarja az ott élőket, esetleg, hogy sietnie kell a nézelődéssel.

Önmagában még nem elég

Kiss Sándor szerint jó jel lehet, ha a legfontosabb kérdések megválaszolására felkészülve fogadjuk a vevőket. Úgy álljunk a látogatóhoz, ahogy mi is elvárnánk fordított helyzetben. Otthonunk kicsinosítása, rendbetétele azonban önmagában nem jelent még egyértelmű sikert, ehhez ugyanis a „megfelelő reklámra” is szükség van. Hiába tágas, szép, kellemes környéken elhelyezkedő az ingatlan: ha nem megfelelően közvetítjük az erősségeit, bizony akadályokba ütközhetünk. – A hirdetésnek figyelemfelhívónak kell lennie, legfontosabb a jó fotó, illetve a korrekt bemutatás. El kell fogadni, hogy ingatlanunkat ma már nem biztos, hogy a szomszéd utcából érkezők fogják megvenni, lehet, hogy az ország távoli részéből jönnek majd érdeklődni, vagy akár külföldön élők keresnek majd bennünket. Ezeket az embereket olyan prezentáció­val kell tudni kiszolgálni (több fotó, alaprajz, esetleg háromdimenziós virtuális séta), amely hitelesen megerősítheti érdeklődésüket – összegezte Kiss Sándor, hangsúlyozva, utóbbi művelethez szakember felkeresése ajánlott.

Péter Szabolcs

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában