2020.06.09. 07:30
Mozgalom indult a helyi vállalkozások védelméért
A kezdeményezés céljáról és jövőjéről Szávai Norbertet, a mozgalmat elindító ShopRenter marketingvezetőjét kérdezte a Hajdú-bihari Napló.
Fotó: illusztráció / Shutterstock
A koronavírus nemcsak az emberek egészségét, hanem a magyar gazdaságot, ezen belül pedig főleg a mikro-, kis- és középvállalkozásokat (kkv) veszélyezteti. Utóbbi szektor erősítésére létrejött egy kezdeményezés, amely a magyar webshopokból való rendelésre buzdítja a vevőket.
A kereskedelmet serkentenék
– A mozgalom célja, hogy egy könnyen kezelhető és átlátható online piacteret hozzunk létre, ahol az internetes vásárlók megtalálhatják azokat a magyar tulajdonban lévő cégeket, amelyek képesek kiszolgálni az igényeiket – nyilatkozta a Naplónak Szávai Norbert. A határon belüli online kereskedelem serkentésével reményeik szerint erősödhet a magyar gazdaság, valamint a nehéz helyzetbe került online kereskedőknek segíthetnek abban, hogy fenn tudják tartani vállalkozásaikat, egyúttal megtartsák a náluk dolgozókat. – Azzal, hogy internetes vásárlásainkat saját határainkon belül tartjuk, felgyorsíthatjuk a gazdaság helyreállását, s több ezer mikrovállalkozást és kkv-t tudunk életben tartani – tette hozzá.
Nonprofit kezdeményezés
Megtudtuk, az ötlet Ausztriából származik, ahol a szakemberek arra hívták fel a lakosság figyelmét, hogy a nagy, külföldi webáruházak helyett a vevők a közelben lévő kisebb, lokális piacteret keressék fel, így segítve a helyi gazdaság erősödését.
– A csapatunkkal arra kívánunk rámutatni, miért annyira fontos, hogy külföldi vásárlások helyett hazai webshopokban adják le rendeléseiket. Ennek hangsúlyozása érdekében a járványhelyzet alatt létrehoztuk ezt a nonprofit kezdeményezést, amely alkalmas a magyar online vásárlók és a hazai tulajdonú webshopok összekapcsolására – ismertette Szávai Norbert az elképzelést.
Folyamatosan bővül
A kezdeményezéshez eddig több mint 450 webáruház csatlakozott, a Facebook-oldalukon pedig már több mint 2000 követő gyűlt össze. A szervezők abban bíznak, hogy ez a szám exponenciálisan növekedni fog a jövőben. – A visszajelzések pozitívak, bár van, aki elsőre nem érti, hogy a piactéren miért szerepelnek importtermékek is. Ezzel kapcsolatban szeretnénk hangsúlyozni,
„mi az összes magyar e-kereskedőt támogatni kívánjuk, függetlenül attól, hogy a terméket itthonról vagy külföldről szerzik be”
– mondta a szakember. Különbséget azért nem tesznek, mert ezek a cégek is hozzájárulnak a munkahelyteremtéshez.
Nem ideiglenes megoldás
A piactérre elsősorban már működő, magyar tulajdonban lévő webáruházak regisztrálhatnak. A weboldalon a felhasználók a beépített keresőt használva megtalálhatják a számukra szükséges termékeket az online kereskedők kínálatában, így fontos, hogy a csatlakozott cégek rendelkezzenek saját webáruházzal. A különböző eladók árait összehasonlíthatják, a kiválasztott tételre kattintva pedig azonnal meg is rendelhetik az árukat a kereskedő saját felületén.
– Bár ez a kezdeményezés elsősorban a járványhelyzet negatív gazdasági hatásainak enyhítése céljából jött létre, a mozgalom elterjedésével hosszú távon is pozitív hatást fejthetünk ki a hazai kereskedelemre. Ezáltal nemcsak a 2020-as és a 2021. év eleji gazdasági helyreállást gyorsíthatjuk fel, hanem az elkövetkező években is hozzájárulhatunk a hazai fejlődéshez, így terveink szerint az oldalt folyamatosan fejlesztve tovább működtetjük a későbbiekben is – tett kitekintést a jövőbe Szávai Norbert.
Szilágyi Gergő