Helyi gazdaság

2016.12.06. 08:00

Javult a fogyasztók vásárlási kedve

Budapest - Kulcsfontosságú, hogy a munkaerőpiac tovább erősödjön, növekedjen az emberek költése.

Budapest - Kulcsfontosságú, hogy a munkaerőpiac tovább erősödjön, növekedjen az emberek költése.

Magyarországon a legutóbbi időszak újabb rekord szintjét érte el a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. Ez főleg annak köszönhető, hogy javult a fogyasztók vásárlási kedve, és az előző felméréshez képest is többen látják többé-kevésbé pozitívan személyes pénzügyi helyzetüket.

Némi optimizmus

A második negyedévben emelkedett a fogyasztói bizalmi index az első negyedévhez viszonyítva. Főleg két tényező járult hozzá, hogy nagyobb lett hazánkban az index. Egyrészt javult a fogyasztók vásárlási kedve. A jelenlegi időszakot, figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi helyzetét a magyar megkérdezettek 15 százaléka látja kisebb-nagyobb mértékben megfelelőnek arra, hogy megvásárolja, amit szeretne, vagy amire szüksége van. Az index három összetevője közül legpozitívabban személyes pénzügyi helyzetüket ítélik meg a felmérésben részt vett magyar fogyasztók; 22 százalékuk tekint inkább derűlátóan az előttünk álló tizenkét hónapra, személyes pénzügyi helyzete szempontjából. Az index harmadik elemével, a munkahelyi kilátásokkal kapcsolatban is kedvezőbb lett a mutató.

HBN

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában