Autó - Motor

2017.10.10. 08:41

Amikor márkaszerviz helyett a sufni dolgozik: egy 2010-es autó története

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Mennyire veszélyes úgynevezett „sufniműhelybe” adni autónkat probléma esetén?

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Mennyire veszélyes úgynevezett „sufniműhelybe” adni autónkat probléma esetén?

Nagyjából, mintha orvosi diploma nélküli fogorvoshoz járnánk lyukas foggal. Persze ő is szerez fogászati eszközöket, valahogy betömi a fogunkat, ha kell ki is húzza, de, ha összezárjuk fogsorunkat, mindig érezni fogjuk, hogy valami nincs rendben.

Villogó lámpa

Történetünk főszereplője egy 2010-es évjáratú, közös-nyomócsöves dízel Kia személygépkocsi. A panaszok alapján a részecskeszűrő (DPF) visszajelző lámpa villogott, de a tulajdonos különösebb problémát nem tapasztalt az autóval kapcsolatban. Ennek ellenére bement a legközelebbi helyi magánszervizbe és ott kért segítséget. A szerviz tanácsára az ügyfél kitisztíttatta a részecskeszűrőt, majd elindult a gépkocsival Budapestre (a DPF lámpa továbbra is világított, de azt mondták neki, majd az autópályán elalszik). Húsz kilométernyi út megtétele után az autó erőtlenebb lett és kigyulladt a motor hibakód lámpája is.

Kiderült a titok

Ekkor már nem volt mit tenni, márkaszervizhez fordult a reménytelen helyzetben lévő ügyfél, ahol a műszeres átvizsgálás során kiderült, hogy a „sufniműhely” javítás címén úgy átmosta gőzborotvával a részecskeszűrőt, hogy az használhatatlanná vált. A vizsgálat arra is rámutatott, hogy először csak az olajcsere miatt kezdett villogni a figyelmeztető (DPF) lámpa, a többi hibakód később került az autó hibatárolójába. A márkaszervizben elvégzett részecskeszűrő- és olajcsere után az autó megbízhatóan működött tovább.

HBN


[related-post post_id="3620527"]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!