Sport

2017.07.26. 12:59

Peák Barnabás: másodiknak lenni egy rangos nemzetközi versenyen nagy siker

Debrecen - Nagy sikert könyvelhetett el a KONTENT-DKSI Cycling Team versenyzője, Peák Barnabás.

Debrecen - Nagy sikert könyvelhetett el a KONTENT-DKSI Cycling Team versenyzője, Peák Barnabás.

A közelmúltban rendezték meg a hatnapos, összesen 751 kilométer távú Tour de Hongrie (TdH) nemzetközi országúti kerékpárversenyt, melyen Peák Barnabás, a KONTENT-DKSI Cycling Team versenyzője a legjobb 23 évnél fiatalabbnak járó fehér trikósként második lett.

A 38. hazai körverseny leghosszabb és legnehezebbnek tartott királyetapján 177 kilométer várt a versenyzőkre Karcag–Miskolc útvonalon. Ezúttal hiányzott a legendás kékestetői szakasz, de így is a közel hatszáz méter szintkülönbségű bükkszentkereszti emelkedő várt a mezőnyre a szakasz végén, hogy onnan őrült sebességgel érjenek be a miskolci célba. Erre a szakaszra kísérte el a debreceni csapatot Ölveti László is, aki a következőképpen számolt be az eseményekről.

Szigorú szabályok

A karcagi rajt előtt két órával érkeztek meg a Kossuth térre a csapatbuszok. A közös ebéd után a protokoll szerint a KONTENT-DKSI Cycling Team autójáról is lekerültek a versenyzők kerékpárjai, a szerelők átnézték, beállították a fékeket, váltókat a biciklicsodákon. A csapat még versenyben lévő tagjai, Peák Barnabás, Szöllősi Ferenc, Szarka Gergely és Hartmann József felvették a kerékpáros mezt és nadrágot, majd bemelegítő lazításon és masszírozáson vettek részt.

A rajt előtt fél órával az utolsó megbeszélésen Nagy II. Zoltán klubelnökkel és Árvai Attila sportigazgatóval a kerekesek még egyszer átbeszélték a szakasz legfontosabb részeit, frissítési lehetőségeit, támadási pontjait. A napok óta remeklő Peák Barnabásnak kilenc másodperces hátránya volt az összetettben vezető sárga trikós előtt.

Fotó: Ölveti László

A szeles, kissé borongós időben 18 csapat 92 versenyzője vágott neki a 177 kilométeres távnak. A KONTENT-DKSI Cycling Team csapatautó is beállt a karavánban a zsűri, a doktori és a neutrál (semleges autó, bármelyik versenyző kérhet frissítést, kerékpárt, ha a csapatkísérő nem tud a biciklise közelébe kerülni) kocsik mögött. Mindegyik kísérőkocsiban van rádió, a zsűri ezen keresztül kommunikál a csapatokkal: mi történik a mezőnyben, melyik versenyzőnek kell frissítés, melyiknek van defektje, esetleg ki bukott. Szigorú szabályok között zajlik a mezőny követése. A mezőny előtt és mögött folyamatosan motorosok haladnak, rendőrök, útvonal-biztosítók, kamerások, és egy helikopter is követi a versenyt. A karaván végén halad a mentőautó, a sort pedig minden versenyző rémálma, az úgynevezett seprűs autó zárja. A KONTENT-DKSI Toyotáját Árvai Attila vezette, a tetőn négy tartalék kerékpárral, hátul komplett kerekekkel, szerszámokkal, és rengeteg kulaccsal.

Bevált a taktika

Sok szökési kísérlettel indult a nap, nagyon nagy tempóban haladt a mezőny. Ennek köszönhetően a harmincadik kilométer után elkezdődtek a frissítések, kisebb közlekedési káoszt okozva a kísérőautók között. Ezt tovább nehezítették a „stréherező” biciklisek, akik kihasználva a kocsik mögötti szélárnyékot, próbáltak felérni a fő bolyba. Sajnos a debreceni csapatból Hartmann Józsefnek egy előző napi bukás miatt fel kellett adnia a versenyt, a nem túl jó minőségű aszfalton már nem tudott tovább tekerni.

Egy hatfős szökést elengedett a mezőny, a legnagyobb előnyük háromperces volt, ennek a végét a bükkszentkereszti emelkedő jelentette, ami a főmezőnyt is darabokra szedte. Peák jól bírta a hegyet, és az első csoporttal együtt ért fel, hogy utána megkezdődjön a 25 kilométeres száguldás a miskolci célig. Peák végül a 14. helyen ért be, visszahódította a fehér trikót, az összetettben pedig két másodperc hátránnyal a második helyen állt, és a legjobban szereplő magyar versenyzőnek járó celeste-kék mezt is felhúzhatta.

A másnapi városligeti befutó már nem változtatott az összetett eredményen, így a KONTENT-DKSI Cycling Team történetének legjobb eredményét érte el.

– Nagyon elégedett vagyok az eredményemmel, a verseny előtt is ennek a két trikónak a megszerzését tűztem ki célul. Nem volt könnyű ezt véghezvinni, de működött a többet ésszel, mint erővel taktikám, és magam mögött tudtam tartani a mezőnyt. Azt viszont nem gondoltam, hogy két másodpercre leszek a sárga trikótól a végén, másodiknak lenni egy ilyen rangos nemzetközi versenyen mindenképpen nagyon nagy siker. Köszönöm versenyzőtársaimnak és a csapatom további tagjainak ezt a fantasztikus hetet – értékelt Peák Barnabás.

HBN

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!