Motorsport

2022.06.01. 16:47

Pályacsúcsot repesztett Varga „Szikla44” Tibi

Egy hétéves rekordot adott át a múltnak a 15 esztendős debreceni pilóta.

Forrás: Kőházi Tamás

Megdöntötte a 600 ccm-es kategória pályacsúcsát Varga „Szikla44” Tibor. A fiatal pilóta Chrobák János 7 éve fennállt rekordját tette múlt időbe hétvégén a Hungaroringen. A Forty Racing és VTR ridere a balul sikerült első két Northern Talent Cup-os (NTC) forduló után azért látogatott el a leghíresebb magyar pályára, hogy egy kicsit kiszellőztesse a fejét, és feltöltődjön az előtte álló feladatokra.

A Yamaha R6-os motorjával korábban már körözött a pályán, akkor még csak megközelítve a pályacsúcsot, de most kifejezetten azzal a céllal pattant nyeregbe, hogy meg is döntse azt.

Forrás: Kőházi Tamás

– Nem tagadom, a rekordért érkeztünk, de az is fontos volt, hogy közben kikapcsolódjunk, jól érezzük magunkat. Szerettük volna, ha az NTC-s pechsorozatom után jönne egy laza hétvége, ezért elmentünk Mogyoródra kicsit kikapcsolódni – válaszolta a Hajdú-bihari Napló megkeresésére a 15 esztendős versenyző. Érdemes tudni, hogy a 600 ccm-es motoroknál két kategória van: a gyári vasakhoz jóval közelebb álló Superstock, valamint a Supersport, ahol sokkal több módosítás megengedett, tehát azok lényegesen erősebb motorok. Tibi motorja az előbbi kategóriába tartozik, ott eddig Sebestyén Péter tartotta a rekordot 1:52.1-el, míg Supersportban Chrobák János 1.51,982-es ideje volt az etalon, ezeket sikerült a debreceni ridernek 1:51,764-re lefaragnia,

így az a helyzet állt elő, hogy Varga Tibi tartja jelenleg az abszolút rekordot a Hungaroringen a 600-asok között.

– Sajnos nem voltak ideálisak a körülmények, két napra mentünk, rengeteg volt a motoros a pályán, akiket előzgetni kellett. Volt egy verseny is, amin elindultam, ott sikerült rajt-cél győzelmet aratnom. Maga a futam nem tartott sokáig, mert sajnos apukám eldobta motort, így félbeszakították a versenyt. Szerencsére ahhoz képest könnyen megúszta, hogy mekkora esés volt – elevenítette fel a Szikla.

Rá is fért a jó élmény a cívisvárosi legényre, mert mint ahogy arról már fentebb szó volt, a nagy reményekkel várt NTC-s szezon elég balul kezdődött a számára.

A nyitófordulót jelentő Le Mans-i hétvégén hiába vette fel hamar a tempót, a negyedik pozícióból indulva Tibi kissé belealudt a startba, ráadásul a mezőnybeli csatározások harcok közepette kapott egy hosszú körös büntetést pályaelhagyás miatt, így végül a csalódást keltő nyolcadik lett az első versenyén. A másnapi futamon többször is vezetve, az utolsó körre tartogatta az erőt, de egy versenyzőtársa túlvállalta magát, ami miatt a hajdúsági motoros a biztos dobogótól esett el, végül hetedikként intették le.

Forrás: Kőházi Tamás

– Nem voltam boldog, a sráccal később megbeszéltük, hogy többet ilyet ne csináljon, mert a sajátja mellett mások versenyét is tönkreteheti egy-egy meggondolatlan manőverrel, ugyanis ha nem „állítom föl” a motort, akkor biztos ütköztünk volna. Csalódást keltő volt a nyitány, ám nem volt idő ezen rágódni, mert egy hét múlva már Oschersleben-ben volt jelenésünk. Le Mans-ból hazatérve mindössze egy napot voltunk itthon, nem volt értelme kipakolni az autóból sem, hiszen gyakorlatilag pihenés nélkül Németország felé vettük az irányt. Nagyon motivált voltam a szezonnyitó után, jó alapunk volt a pályára. Megvolt a sebességem, több mindent kipróbáltunk, sikerült egy tökéletes futóműbeállítást találni – taglalta.

Ám a futamra aztán teljesen megváltoztak a körülmények, leszakadt az ég.

Tibinek így is sikerült ellépnie a mezőnytől, már öt és fél másodperccel vezetett, amikor beütött a krach: egy vízátfolyáson elúszott a motor, és elesett. Bár Tibi visszaállt, ám sajnos a légzsákja nem engedett le, emiatt egy idő után már alig kapott levegőt, így feladni kényszerült a futamot. – A második versenyen folytatódott a vesszőfutásom, a rajtot követő harmadik kanyarban egy versenyző elesett előttem, és esélyem sem volt kikerülni. Nehéz volt ezt ott megélni, mert sok pontot hozhattam volna, állhatnék a bajnokság második-harmadik helyén ha…, ám a sportban nincs ha. Azóta már lerendeztem ezt magamban, lapoztam, és megyek tovább, mert még sok van hátra az idényből. Tartozom ezzel magamnak, a családomnak, a csapatomnak, valamint a támogatóimnak, akiknek köszönöm, hogy segítik a pályafutásomat. Remélem, még sok szép eredménnyel tudom meghálálni a törődésüket – fogalmazott Varga Tibor.

Az NTC következő fordulóját a németországi Sachsenringen rendezik június 17. és 19-e között.

MSZ

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában