Kiss Árpád Emlékkonferencia

2019.09.20. 16:55

Úton az információs társadalomban

A rendszer-újraformálások, az átfogalmazott elvárások nem könnyítik meg a pedagóusok dolgát.

Fotó: Matey István

Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között címmel tartják az idei, immár XI. Kiss Árpád Emlékkonferenciát, mely pénteken délután kezdődött a DAB-székházban Vass Vilmos plenáris előadásával, s szekcióülésekkel folytatódott. A tanácskozás – melyet a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete és a Magyar Pedagógiai Társaság rendez – szombaton folytatódik.

Múlt és jövő között

A konferencia az 1999-ben megrendezett I. Kiss Árpád Emlékkonferencia hagyományait kívánja folytatni. Megnevez egy központi problémakört, azonban megbeszélések tárgyává szeretné tenni a pedagógiai gondolkodás, kutatás és gyakorlat elvben valamennyi felmerülő aktuális problémáját is – ismertetik a tanácskozás honlapján.

 

Az oktatási rendszer hol valódi, hol látszólagos újraformálása, a neveléstudományi diszciplínák irányába folyamatosan átfogalmazott elvárások szinte áttekinthetetlen szövevénye nem könnyíti meg napjaink pedagógusainak és neveléstudósainak munkáját. Más foglalkozások, csoportok tagjaihoz hasonlóan közülük sem találta még meg mindenki a helyét a XXI. század információs társadalmában.

„A digitális technológia és számos más, ugyancsak követhetetlenül sebes értékváltozás következtében az iskola egyre gigászibb erőfeszítésekkel képes csak a múlt értékeire támaszkodni, eközben azonban nem tud mit kezdeni a jövő bizonytalanságával sem”

– mutat rá az előszóban Buda András, illetve Kiss Endre.

Összeköt vagy szétválaszt?

Vajon a jelen összeköti vagy szétválasztja-e a múltat és a jövőt? Híd vagy összekötő kapocs-e múlt és jövő között, vagy önmagába zárt viszonylagos állandóság, olyan zárvány, amely valójában mind a múlttól, mind pedig a jövőtől el van szigetelve? Hagyományos fogalmaink, értékeink már csak mítoszok? Vagy éppen a jövőképeink lennének az igazi mítoszok? Válságban van az oktatás és a kultúra? – fogalmazzák meg a szervezők a honlapon a tárgyterület izgalmas kérdéseit – amelyeket a mostani találkozón vitatnak meg.

HBN

Borítókép: a nyitó plenáris előadást Vass Vilmos tartotta A deklaratív és a procedurális tudás összefüggései a tudás transzferálhatósági folyamatában címmel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában