Behoznák a lemaradást

2021.09.23. 07:00

Vannak olyan térségek, iskolák, ahol több hiányosság keletkezett az online oktatás során

A pedagógusok egyik komoly feladata most az, hogy felmérjék az esetleges lemaradásokat, amelyek a digitális oktatás miatt jelentkezhetnek – mondta a Naplónak Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke múlt heti látogatásán Debrecenben.

– A központból azt kértük, hogy ne a számonkérésen legyen a hangsúly szeptemberben és októberben, hanem mérjék fel a hiányosságokat. Az alsó tagozatosoknál lehet nagyobb probléma, és ha kell, akár pluszfoglalkozásokkal próbálják meg behozni a lemaradást. Nyilván ez ott lesz a nagyobb feladat, ahol a szülő nem tudta segíteni a gyerekeket – mondta. Hozzátette, vannak olyan térségek és iskolák, ahol a digitális oktatás kevésbé működött, inkább kivitték, kiadták a feladatokat. Az ilyen esetekben biztos, hogy több a lemaradás és többet kell a felzárkóztatással foglalkozni.

KD Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke | Fotó: MW-archív

Nehéz a hiányosságokat országosan felmérni

A digitális oktatás reményeink szerint már a múlté, a tanulók visszatérhettek az iskolapadba. Hajnal Gabriella meglátása szerint sikerült a tantermi oktatásra történő visszaállás a megye három tankerületében. – Komoly feladata most a kollégáknak, hogy felmérjék a hiányosságokat. Az elmúlt gyakorlatilag egy évben, sőt már az előtte levő évben is olyan hiányosságok keletkezhettek, amiket pótolni kell. Azt ne felejtsük el, hogy az elmúlt tanévben az általános iskolások összesen 5 hetet töltöttek digitális oktatásban, a középiskolások többet, ott már novembertől távoktatás volt gyakorlatilag májusig – idézte fel. A központ elnöke hangsúlyozta, nagyon fontos, hogy a lemaradás most már ne halmozódjon. – Azt gondolom, hogy ennek a szakmai és tárgyi feltételei Hajdú-Bihar megyében megvannak, mind a három tankerület abszolút jól végzi a munkáját, a szakmai ellátottság és a szakmai munka prioritást élvez mindenekelőtt. Ezt egyértelműen látjuk itt Debrecenben, de a másik két – a berettyóújfalui és a hajdúböszörményi – tankerület is ugyanezen az úton jár – méltatta az itt folyó munkát.

Van, ahol kell a felzárkóztatás

Hajnal Gabriella arról is beszélt, a lemaradást országosan nehéz felmérni. – A központból kértük, hogy ne a számonkérésen legyen a hangsúly szeptemberben és októberben, hanem mérjék fel a hiányosságokat. Az alsó tagozatosoknál lehet nagyobb probléma, és ha kell, akár pluszfoglalkozásokkal próbálják meg behozni a lemaradást.

„Nyilván ott lesz a nagyobb hiányosság, ahol a szülő nem tudta segíteni a gyerekeket.”

Az alsó tagozatosoknál pontosan tudjuk azt, hogy a szülői háttér szükséges volt a zökkenőmentes digitális oktatáshoz – mondta. A Klebelsberg Központ több tízezernyi eszközt szerzett be és osztott szét az iskolák között, így jóval többen vehettek részt a digitális oktatásban a tavalyi tanévben, mint tavalyelőtt. – A feltételrendszer is jobb volt, de ettől függetlenül vannak olyan térségek és iskolák, ahol a digitális oktatás nem nagyon működött, inkább kivitték, kiadták a feladatot. Az ilyen esetekben biztos, hogy több a lemaradás, és többet kell a felzárkóztatással foglalkozni – összegezte.

KD

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában