Olvasói panasz és válasz

2021.02.11. 20:00

Időnként sáros, vizes és csúszós a 35-ös főút

Olvasóink a megyeszékhelyre bevezető szakasz állapotára panaszkodnak; a Közút teszi a dolgát.

20210207 Debrecen fotó: Kiss Annamarie KA Hajdú-Bihari Napló 35-ös út illusztráció.

Fotó: Kiss Annamarie

– Útellenőreink folyamatosan, ütemezetten járják a kezelésünkbe tartozó közúthálózatot, jelentéseik alapján a 35-ös főút Debrecen-Józsa közötti szakaszára és Debrecen többi bevezető szakaszára sem jellemző a forgalom biztonságát veszélyeztető sárfelhordás – válaszolta a Napló megkeresésére Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. sajtóosztályának vezetője.

A közúttársasághoz olvasóinktól érkezett panaszokkal fordultunk. Többen elmondták, hogy a Debrecenbe bevezető főutak, azok közül is kifejezetten a 35-ös számú az utóbbi napokban sáros, csúszós, veszélyes.

– Útellenőreink, amennyiben közlekedésre veszélyes, sárral szennyezett útszakasszal találkoznak, és ha ezzel összefüggésben van gépjárműmozgás, helyben felszólítják a szennyezést okozó sofőrt, hogy tisztítsa meg maga után a burkolatot. A jogszabályok szerint minden esetben a szennyezést okozó feladata a sárfelhordás és egyéb szennyeződések megszüntetése. Természetesen vannak olyan helyzetek, amikor a kedvezőtlen talajviszonyok ellenére is szükséges az út menti területeken elvégezni a munkákat, ebben az esetben azonban fontos, hogy a közútra való felhajtást megelőzően az adott gépjármű kerekéről a jármű vezetője távolítsa el a felragadt sarat. A hosszú ideig a burkolaton maradt sár nemcsak balesetveszélyes, hanem azt később nehezebb és költségesebb eltávolítani onnan. Esős időszakban gyakorlatilag bármilyen fő- és mellékúton kialakulhatnak sárfelhordások, tekintettel arra, hogy Hajdú-Biharban magas a mezőgazdasági művelésű terület aránya. Éppen ezért felhívjuk az út menti területekről felhajtó járművekkel közlekedők figyelmét arra, hogy a jogszabályoknak megfelelően akadályozzák meg a sárfelhordást, az autósoktól pedig fokozott óvatosságot kérünk – hangsúlyozta Pécsi Norbert Sándor.

Fotó: Kiss Annamarie

Idén lesz padkarendezés

A Magyar Közút szakaszmérnökségeinek munkatársai a téli időszakban az időjárási körülmények figyelembevételével elsősorban síkosságmentesítési és hóeltakarítási munkákat végeznek 0–24 órás készenlétben, sószóróval és hóekével felszerelt tehergépkocsikkal. Ezen túl a forgalombiztonság fenntartása érdekében ütemezetten végzik a lokális burkolatjavításokat, vegetációs időszakon kívüli fakivágásokat, közúti tartozékok láthatóságának megteremtését is.

– Az útpadkák állapotfelmérésére évente két alkalommal, ősszel és tavasszal kiemelt figyelmet fordítunk – kezdte válaszát Pécsi Norbert Sándor egy másik Napló-olvasó felvetésére. Ennek az volt a lényege, hogy a 35-ös főút debreceni bevezető részén nem jó a vízelvezetés, pangóvizek vannak az út mellett. – A téli időszakban csak hibás vagy működésképtelen állapot megszüntetésekor avatkozunk be, ahol balesetveszélyes padkahiba alakul ki; ez vonatkozik a csapadékvíz-elvezető rendszer műtárgyaira is. Az őszi felmérés célja, hogy a téli időszakot megelőzően a szükséges útszakaszokon rendbe tegyük, víztelenítsük a padkákat. A tavaszi állapotfelmérés, az áprilisban kezdődő padkafenntartási ütemterv összeállításához szükséges. Kiemelt szegélyes útszakaszokon szintén a tavaszi időszakban kezdjük meg a kézi vagy gépi takarítást. A Debrecen-Józsa közötti szakaszon a szalagkorlát vonalában ebben az évben tervezzük a koronaélen felgyűlt föld eltávolítását – fejezte be válaszát a kommunikációs szakember.

KZS

Borítókép: Nagy a forgalom a 35-ös főúton Józsa és Debrecen között, a mezőgazdasági utak környéke gyakran sáros lehet

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában