közlekedés

2019.12.12. 14:00

Átadták a forgalomnak Debrecenben a Határ úti felüljárót

December 11-én birtokba vehették a közlekedők az Ebes-Debrecen közötti vasúti korszerűsítés részeként megépült Határ úti felüljárót és a hozzá kapcsolódó ötágú körforgalmat.

Fotó: Kiss Annamarie

A 4805. jelű út korábban szintbeni átjárón vezetett át a vasúton. A Határ úti felüljáró megépítésével megvalósult az út átvezetése a 100-as számú Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza – Záhony vasútvonal és a 4-es számú főút fölött – áll a Nemzeti Ifrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményében.

A 4-es számú főút a felüljáró környezetében 2×1 sávosról 2×2 sávosra bővült, ezzel biztosítva a felüljáró miatt megváltozott forgalomtechnikai átmenetet. A Budapest felől érkezőknek a Határ út felé balra kanyarodó sáv és lámpás kereszteződés biztosítja a zavartalan közlekedést, a Debrecen felől érkezőknek jobbra kanyarodó sáv épült. A közösségi közlekedés résztvevőinek kétoldali buszöböl került kialakításra.

A Határ úton ötágú körforgalom épült, amely biztosítja a forgalom zavartalan lebonyolítását a 4-es számú főút, a felüljáró és a környező ingatlanok felé.

A Püspökladány-Debrecen vasúti vonalszakasz felújítása két ütemben valósul meg. Püspökladány-Ebes között 2017 nyarán kezdődtek meg a munkálatok, a kivitelezés a tervezett ütemben halad, és várhatóan 2020. szeptemberben fejeződhet be. A pályageometriát érintő teljes körű átépítések az idei évben megtörténtek Hajdúszoboszló és Kaba állomás vágányhálózatának átépítésével. Kaba térségében átadásra került a 4-es számú főutat és a vasútvonalat keresztező felüljáró. 2020 során elkészülnek a vasúti vonalszakasz felújításához köthető egyéb átépítések (állomásépületek felújítása, állomási előterek átépítése, új korszerű biztosítóberendezések telepítése, zajvédelmi létesítmények építése).

Fotó: Kiss Annamarie

Az Ebes-Debrecen közötti szakasz felújítása 2018 nyarán indult el, és 2020 év elején fejeződhet be. A beruházás során 7,65 km hosszban épült át a nyíltvonali pálya és korszerűsítették a felsővezeték-rendszert. A pálya ezt követően alkalmas lesz 160 km/h sebességű közlekedésre, a kétvágányú vonal megengedett tengelyterhelése pedig 225 kN-ra nő.

A Püspökladány-Debrecen vasútvonal korszerűsítésének célja a szolgáltatási színvonal növelése, a menetidő csökkentése, továbbá a biztonságos és környezetbarát közlekedés feltételeinek megteremtése.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában