fakanalat a kézbe!

2019.06.28. 20:00

Egy perce mindenkinek van egy receptre!

Összesen majdnem százmilliós nézettség van a videóikon, és nincs megállás! Érkezik a következő projekt.

Fotó: Olvasónk felvétele

Aranykorukat élik a főzős kisfilmek, segítségül az amatőr, valamint az újító szakácsoknak, s a gasztronómia szerelmeseinek. Jelenleg az ország egyik legnézettebb főzőcsatornája a közösségi médiában a GastroHobbi oldala, emellett számtalan cég áll sorba, hogy velük dolgozhasson, sőt nemrégiben egy cseh sörmárka reklámfilmjében szerepeltek. A kicsivel több mint egy perces videóikban mutatják meg egy recept kulcsjeleneteit, és foglalják össze, hogy tud a konyhában valaki egyszerűen, gyorsan s finomat főzni, ezáltal hangsúlyozva nem ők, hanem az étel a fontos. Csonka Enikő (Enci) és Varga Gergő sikertörténetének kezdete öt évvel korábbra datálódik. Másfél éve költöztek vissza Budapestről a fiú szülővárosába, Debrecenbe. – 2014-ben egy vasárnapi lazulós napon elkezdtünk ötletelni, hogy mi legyen az oldal neve. Egész nap csak írogattuk, ami eszünkbe jutott, majd a nap végére megszületett a GastroHobbi, amit egyből a szívünkbe zártunk. Létrehoztunk egy ingyenes blog oldalt és vele egy időben a Facebook-oldalt – idézte fel a kezdeteket Varga Gergő, Enikő párja és egyben egyetlen munkatársa. Hozzátette, az elején még csak képeket készítettek, szóba se került a videózás, sőt kizárólag gluténmentes tartalommal töltötték meg az oldalt. – Személyes érintettség miatt a liszt-érzékenység került előtérbe, de a folyamatosan növekedő követői szám okán, változtatni kellett a receptkínálatunkon. Majd 2015-ben a szeretet ünnepe előtt elkészítettük az első videónkat, amiben egy töltött zsemlét csináltunk, akkor még telefonnal, teljesen amatőr módon, nagyon vicces volt – mosolygott Gergő.

A közösségi média hatalma

Hétről hétre gyártják a recept-videókat, és ma már több mint 550 ezer követője van a Facebook-oldaluknak. – Teljesen organikusan, az az hirdetés és anyagi ráfordítás nélkül értük el ezt a magas követő számot. Nagyon kevesen mondhatják el, hogy olyan „értékes” követőbázisuk van, mint nekünk. Ezalatt azt értem, hogy nem nyereményjátékok, hirdetések miatt, vagy valamilyen játékban való részvétel feltételeként kezdtek el követni minket, hanem azért mert nap, mint nap találkozni akarnak a tartalmainkkal – fogalmazott Gergő. Elmondta, az évek alatt azt tapasztalta, hogy jelenleg a Facebook a legfontosabb felület, így arra fektetik a legnagyobb hangsúlyt. – Anno ott kezdtünk, és ott is nőttünk a legnagyobbra.

 

Tavasszal volt olyan hónapunk, amikor 24 millió megtekintés volt a videóinkon, de átlagosan 6-10 millió között van az átlag megtekintés havonta. Az instagram oldalunk is szépen nő, csaknem 42 ezer követőnk van, pedig nemrég léptünk rá rendesen gázpedálra. Fent vagyunk más felületeteken is, de a fent említett két közösségi platform és a weboldal azok, amikre legtöbb figyelmet fordítjuk – tudtuk meg.

Kulisszák mögött

– Amikor Debrecenbe költöztünk, akkor olyan helyet kerestünk, ahol ki tudunk alakítani egy profi stúdiót, így jelenleg szuper körülmények között tudjuk készíteni a videókat. Van egy setupunk (berendezett stúdió), úgyhogy csak be kell sétálni a műterembe és kezdődhet is a forgatás – avatott be a fiatal operatőr. Elárulta, Enci találja ki mindig mit főzzenek, utána átbeszélik „forgatókönyvet”, majd a kulcsjeleneteket. A több száz receptvideót, amiket az oldalukon találunk ketten készítik el a mai napig. – Enikő főz a legtöbbet, én pedig videózok és vágok. Bármennyire is hihetetlenül hangzik, de a receptek nagy részét Enci találja ki, vagy ha talál is valami érdekességet, mindig a saját, a követőink és a magyar ember ízlése szerint formálja. Emellett még sok más feladat is van, ezt már rutinszerűen megosztjuk egymás között, de többnyire Enikő a receptekkel, s az ezzel kapcsolatos extra teendőkkel, illetve a napi posztolással foglalkozik, én pedig minden mással – osztotta meg a 30 éves fiatal.

Mindennapi visszaigazolás

– A GastroHobbi indulása után küldetésünkké vált, az #egyszerűengyorsanfinomat mottó, miszerint olyan recept ötleteket adjunk az embereknek, hogy munka után fáradtan ne kényszer legyen a főzés, hanem kikapcsolódás. Rengeteg visszajelzés érkezik hozzánk nap mint nap, hogy milyen nagy segítség vagyunk a hétköznapokban. Például, aki soha nem főzött, miattunk belevágott. Aki keveset főzött most többet van a konyhában, valamint aki pedig eddig pizzát rendelt most inkább összedob egy 30 perces vacsit – büszkélkedett Gergő. Majd nem győzte sorolni a további visszajelzéseket: – Egy feleség is írt nekünk, hogy újra királynőnek érzi magát otthon, mert a férje imádja, hogy ilyen szuper kajákat főz neki, de kaptunk olyan levelet, amiben az állt, hogy végre sikerült az anyósnál bevágódni, mert olyan ízletes ebédet készített. Ezek a bejegyzések, levelek motiválnak, illetve inspirálnak minket, hogy megéri csinálni – fogalmazott.

Érkezik a második

A tavalyi évben a videó készítés mellett fontos szerepe volt az írásnak is, mivel kiadták első receptkönyvüket, ami az idei Aranykönyv választás gasztronómia kategóriájának második helyezettje lett a közönség, és a szakma voksai alapján. – Folyamatosan igyekszünk jobbak lenni, talán ez a sikerünk legnagyobb kulcsa. Büszkeséggel tölt el, hogy a magyarországi viszonylatban elsőként megjelenő live receptkönyvünkből egy év alatt 4000 darab könyv fogyott el. Újdonságnak számít a könyvünk, mert egy telefonos applikáció segítségével a kamerát a könyvre irányítva meg lehet nézni az adott étel receptvideóját. Most fogják harmadjára újranyomni a könyvet, továbbá most már nyilvános, így elárulhatjuk, hogy ősszel megkezdjük a második könyvünk munkálatait és jövő tavasszal érkezik egy újabb kötet – közölte Gergő az örömhírt.

Ez a valóság

A két fiatal talán még most sem hiszi el, hogy a kis konyhából elinduló „lovebrand-jük” így kinőtte magát. – Nem gondoltam volna, hogy Magyarország egyik legnépszerűbb oldala leszünk. Egyébként nem kevés blog és csatorna van, ami főzéssel foglalkozik. Vannak hasonló oldalak külföldön is, főleg az elmúlt években szaporodott meg a számuk, viszont itthon szerintem kimondottan egyedinek számítunk – szerénykedett Gergő.

ND

Nekik mi a kedvencük?

Gergő hangsúlyozta, hogy a legtöbb ételt csirkemellből készítik, de nem azért mert feltétlen ez a kedvencük, hanem mert erre van a legnagyobb igény. – Azt vettük észre, hogy az elmúlt időszakban a sertés húsok iránt is egyre nagyobb az érdeklődés, sőt a halas ételek is felkerültek a népszerűbbek közé az oldalon. A legjobban szabadtűzön szeretünk egyébként főzni, szigorúan bográcsban – avatott be Gergő.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában