Fotók és drónvideó

2019.05.16. 17:30

Már terítik az aszfaltot az M4-esen

Elkészült az M4 második ütemének első, 3,5 kilométeres szakaszán az aszfalt alapréteg.

Fotó: Kovács Péter

Erről tájékoztatta a Naplót a beruházó, a Nemzeti Infrastruktura Fejlesztő Zrt., hozzátéve, hogy az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki országhatár közötti szakaszának tervezett befejezési ideje 2020 január vége. Ezekben a napokban a földműépítés, Ckt pályaszerkezetiréteg-építés, aszfaltalapréteg-építés, műtárgyak acél felszerkezet gyártása és helyszínre szállítása, valamint összeszerelése, átereszépítés, csapadékvíz-elvezető árok építése, valamint rézsűképzés folyik.

 

Az aszfaltozás előtt a pályatest egy 20 centiméter vastag úgynevezett könnyűbeton alapréteget (Ckt beton) kapott. Ez a berettyóújfalui csomóponttól már elkészült a Berettyó-hídig. Erre három rétegben összesen 22 centiméter vastagságban aszfaltot terítenek. Az első a 10 centi vastagságú alapréteg, ez már 3,5 kilométeren elkészült, majd következik a 8 centis kötő- és a 4 centi vastag kopóréteg terítése. Eddig körülbelül 70 ezer tonna Ckt betont és 20 ezer tonna aszfaltot építettek be.

A betont a sárándi keverőből szállítják a helyszínre, a földesi aszfaltkeverőből érkezik az anyag a keresztező utak készítéséhez. Hamarosan megkezdi munkáját a mezőpeterdi beton- és aszfalt előállító üzem. Ezt követően a jelenleginél jóval többen dolgoznak majd a sztrádaépítésen.

Azt Vitányi István országgyűlési képviselőtől tudjuk, hogy a közel 30 kilométeres 2x2 sávos, szükséges kiegészítő építményekkel ellátott sztráda bruttó bekerülési költsége 105 milliárd forint.

KZS

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában