Helyi közélet

2017.08.14. 17:37

VisitDebrecen turisztikai információs pont nyílt a cívisvárosban

Debrecen - A VisitDebrecen idegenforgalmi információs központ és ajándékbolt megnyitása része annak a brand­építésnek, melynek révén Debrecen mint önálló, erős márka jelenik meg, s a várost magáért keresik a vendégek – jelentette ki Széles Diána alpolgármester a Nagytemplom mögötti Karakter 1517 Könyvesbolt és Kávézóban kialakított központ hétfői átadásán.

Debrecen - A VisitDebrecen idegenforgalmi információs központ és ajándékbolt megnyitása része annak a brand­építésnek, melynek révén Debrecen mint önálló, erős márka jelenik meg, s a várost magáért keresik a vendégek – jelentette ki Széles Diána alpolgármester a Nagytemplom mögötti Karakter 1517 Könyvesbolt és Kávézóban kialakított központ hétfői átadásán.

– Nincsenek hegyeink, folyóink, s e szerényebb környezeti adottságok mellett egy rendkívül versengő turisztikai piacon kell eladni szolgáltatásainkat. A Debrecen „brand” arra épül, hogy ez egy modern nagyváros, sok kulturális eseménnyel, ahol jól érezzük magunkat; fiatalos márka, mely a minőséget célozza. Csakhogy ezt be kell vinni a fejekbe; láttatni kell magunkat, új, harsány dolog szükséges! – fejtette ki az alpolgármester. – Mi fordultunk elsőként bloggerekhez, youtube-erekhez, akik napjaink „tévésztárjai”. Ők rendkívül népszerűek a fiatalok körében, és az online térben tehetik ismertté kínálatunkat. Emellett ma a turizmus is más megközelítést kíván: élményeket keresnek a vendégek, ezt ígérjük nekik. Habár a legtöbb látogatónk belföldi, úgy véljük, ez a lehetőségünk még kiaknázatlan – mondta el Széles Diána.

 

A statisztikák a vendégéjszakák számában biztató eredményt mutatnak: a tavalyi év azonos időszakához képest 9 százalékos volt a növekedés 2017 első felében, miközben turisztikailag az év második fele az erős.

Ezzel együtt, nem a statisztikáknak hiszek, hanem a tapasztalatoknak: külföldi szót hallunk, fotózkodó csoportokat látunk a városban. A VisitDebrecen létrehozása azt szolgálja, hogy nálunk máshogy érezze magát a turista: egy találkozási pont a vendégek számára, ahol egymás közt megbeszélhetik tapasztalataikat, egymásnak ajánlhatják a látnivalókat. Márpedig a szubjektív vélemények fontosabbak, mint amit a prospektusban olvasnak!"

– hangsúlyozta a városvezető, megjegyezve, hogy azért is jó a helyszín, mert a Nagytemplom nagyon sok várostúrának a végpontja.

– Rétegpiacon, rétegturizmust tudunk kiszolgálni; s habár szép épített környezettel rendelkezünk, meg kell jegyezni, abban az ember a legfontosabb, mert ma nem a kövek jelentik a vonzerőt, hanem az élmények – hangsúlyozta Gődény Gábor, a VisitDebrecen divízió vezetője. – Vagyis az emberek közti interakciók számítanak, és ezeknek terepe kíván lenni, ezt szeretné katalizálni az információs központ!

Át kell alakítani

Mint elmondta, felmérések mutatják, hogy Debrecen turisztikai márkaként „fehér papír” a magyar utazók fejében; nincs a bakancslistán, legtöbben a 15-20 évvel ezelőtti állapotában ismerik. – Meg kell ráznunk, csillámporral beszórni, imidzsében ugyanazt az átalakítást elvégezni, amin a Nagyerdő már átesett – hangsúlyozta Gődény Gábor. – Kitörési pont lehet számunkra a „vidéki hosszú hétvége” turizmus: más településekkel abban versenyezhetünk, hogy míg azok lényegében csak a wellness-szállodák szolgáltatásait kínálják, Debrecen akkor kezdődik, amikor megszárítottuk a hajunkat és kijövünk a hotelből, ahol a város bőséges programválasztékával találkozunk. S éppen az erre fogékony vásárlói réteget szólítjuk meg – tette hozzá a divízióvezető.

Elárulta, az alpolgármester által is említett meghívott bloggereknek hagyják, hogy maguk fedezzék fel a várost, amiért ők hálásak és rendszerint azzal a tapasztalattal távoznak, hogy néhány nap nem volt elég, ide vissza kell jönni…

HBN–SzT

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában