Helyi közélet

2017.08.14. 10:56

Már nem csupán vakon vásárolunk a boltban

Debrecen - Tízből nyolcan elolvassák az összetevőket – állapította meg egy friss kutatás.

Debrecen - Tízből nyolcan elolvassák az összetevőket – állapította meg egy friss kutatás.

Tízből nyolc vásárlónak számít, hogy milyen összetevőket tartalmaznak a kosarába kerülő termékek, igaz ugyan, hogy a végső döntést a személyes tapasztalat és az ár befolyásolják igazán – derült ki a Rendi felméréséből, melyben a magyar háztartások környezettudatosságát vizsgálták.

A tisztító- és takarítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása minden második embert aggaszt, de ennek ellenére az esetek harmadában semmilyen óvintézkedést nem teszünk vegyi anyagok használatakor. A 18-25 éves korosztálynál a legmagasabb az érdektelenség, 23 százalékuk soha nem vizsgálja meg a címkét. A legtöbben a higiéniai és kozmetikai termékek – mint tusfürdő, sampon, dezodor, smink – alkotóelemeit helyezik nagyító alá. A tisztítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása a megkérdezettek felét foglalkoztatja: tízből nyolcan kimondottan a környezetvédelem érdekében választanak öko terméket, de akadnak olyanok is, akik inkább a vegyszerek egészségkárosító hatásától tartva döntenek így.

Maszkban kevesen

Ennek ellenére a válaszadók harmada nem tesz semmilyen óvintézkedést, ha vegyi anyagot használ, s csupán minden második ember visel takarításkor gumikesztyűt. Azoknak az aránya pedig elenyésző, akik maszkot is felhelyeznek ilyenkor. Bár elviekben ügyelünk környezetünkre, a vevők kétharmada még mindig csak akkor veszi meg a bio változatot, ha nagyjából ugyanolyan árban van, mint normál társai, és csak 20 százalékuk hajlandó hazavinni egy drágább terméket.

HBN

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában