Helyi közélet

2014.11.18. 09:44

„Egy ember helyén kettő áll a buszon”

Földes, Hajdúszovát - Az utasszámlálási adatok szerint nem indokolt új járat bevezetése, az utasok szerint viszont nagyon is.

Földes, Hajdúszovát - Az utasszámlálási adatok szerint nem indokolt új járat bevezetése, az utasok szerint viszont nagyon is.

Amikor egy vállalat – esetünkben a Hajdú Volán – naponta mintegy 63 ezer utas szállításáról gondoskodik közel 1700 járattal, akkor előfordulhat, hogy egy-egy utasnak problémája akad a szolgáltatás színvonalával. Ilyenkor az is érthető, hogy jobbára semmi sem történik, hiszen egyetlen panasz miatt nem változtatnak a menetrenden. De mi van akkor, ha egy járattal kapcsolatban többen is szót emelnek? S ráadásul már nem is először teszik? A válasz egy szó: utasszámlálás. Mert a számok a mérvadóak. A busz kapacitását ugyanis ki kell használni.

Elutasító válasz érkezett

De vajon azt „mérik-e”, hogy az utasok emberhez méltó körülmények között tudnak A-ból B-be jutni? Valószínűleg nem, mert akkor nem kapott volna ismét elutasító választ az a földesi asszony, aki a hozzánk eljuttatott részletes panaszlevelében írja le a 6.20-as járattal utazók mindennapi kálváriáját. Katalin szerint egyre többen választják az autót. De akad, aki pénz híján kénytelen korábbi járattal utazni, vállalva az ezzel járó kellemetlenségeket.

A részletek

Mintegy négyezren élnek Földesen, ahonnan napi szinten – a Hajdú Volán adatai szerint – négyszázan járnak be a megyeszékhelyre. Az egyik ott élő olvasónk, Katalin leveléből azonban megtudtuk, leginkább egyetlen járattal, a reggeli 6.20-assal van probléma, mivel az a legideálisabb az iskolába és munkába indulók szempontjából (mivel az eggyel korábbi járat 6.15-re ér Debrecenbe), ezért arra próbálnak a legtöbben felszállni.

A helyzet eddig sem volt rózsás, ám mióta az elővárosi buszt meghibásodása miatt városira cserélték, olvasónk szerint embertelen körülmények között kénytelenek naponta egy órát utazni. „…az emberek a lépcsők legalsó fokain is állnak (ez igen balesetveszélyes), illetve a folyosón végig (nem csak elöl tömörülnek össze, hátul is tömve van), gyakorlatilag egy ember helyén kettő áll, szó szerint egymás arcában” – olvashattuk levelében, amit a Hajdú Volán személyszállítási igazgatójának is eljuttatott abban a reményben, hogy az utasok nevében fogalmazott igény hatására beállítanak még egy buszt, s így reggel 6.20-kor kettő szállíthatja a földesi és szováti lakosokat, akik egy teljes árú bérletért havonta mintegy 24 ezer forintot fizetnek.

Több panasz is volt

Nem Katalin panasza az első, ami a nagyközségből, illetve a viszonylattal érintett Hajdúszovátról érkezett a buszok zsúfoltsága miatt – ismerte el Balogh Gyula személyszállítási igazgató. – Az elmúlt három évben hat alkalommal változtattunk a viszonylat menetrendjén, egy járatot megszüntettünk, ötször azonban bővítettünk – tájékoztatott, hozzátéve: mindig utasszámlálás követi a társasághoz érkező igényeket. – 2013 szeptemberében 79-en utaztak a 6.20-as földesi járattal, idén november 10-én 81-en, ami gyakorlatilag változatlan. A járatot végző busz kapacitása ráadásul száz fő, így ez nem tekinthető zsúfoltnak, ezért nem indokolt új járat beállítása – válaszolta, s ígérte, amint befejezik az elővárosi busz javítását, visszakapják azt a földesiek, akik addig is használják a kapaszkodót – ez volt ugyanis Balogh Gyula válasza az olvasói levélben felvetett balesetveszélyes utazási körülményekre.

HBN-SZFÁ


Cikkünkhöz a Facebookon szólhat hozzá:

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/hu_HU/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, script , facebook-jssdk ));

// ]]>

" data-width="600">


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában