Helyi közélet

2013.03.05. 16:56

M4-es – az aktuális „gumicsont”

Debrecen, Püspökladány - Az M4-es, M35-ös építése kapcsán 110 milliárdról beszélnek, holott csak egy 60 km-es szakaszról van szó.

Debrecen, Püspökladány - Az M4-es, M35-ös építése kapcsán 110 milliárdról beszélnek, holott csak egy 60 km-es szakaszról van szó.A NIF-től kapott információk szerint idén Szolnok környékén kezdődik meg az M4-es építése, Püspökladány–Debrecen viszonylatában a tervezési időszak zajlik, már vagy tíz éve.

– A problémát a Debrecent Berettyóújfaluval összekötő M35-ös nyomvonala okozza, mert még mindig zajlik a nyomvonalvita, és így nem halad semmi. A M4-es Berettyóújfalu–országhatár közötti szakaszának megvannak az engedélyei, de önmagában nem lehet a szakaszt megépíteni, ha sem nyugatra, sem keletre, sem északra nem folytatódik. A románoknál el sem kezdődött a határszakasz építése, de az is csak zsákutca lenne – mondta a Napló érdeklődésre Kincses László, az M4-est Biharnak Egyesület elnöke.

Ha végre döntés születne arról, merre megy az M35-ös Debrecen–Derecske közötti szakasza, akkor elindulhatna valami. Derecskénél a keleti nyomvonal ellen a környezetvédők ágáltak, a nyugati nyomvonal viszont magas aranykoronájú földeket szelne át. – Megy a huzavona, ami viszont kényelmes állapot a minisztériumnak, jó hivatkozási alap arra, hogy ne történjen semmi – tette hozzá Kincses László.

HBN-KER

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában