2012.09.15. 12:38
A kedvenc a vörösbor, de mind népszerűbb a rozé
Debrecen - Ötből három palack bor hipermarketben, diszkontban kerül a bevásárlókosárba hazánkban.
Debrecen - Ötből három palack bor hipermarketben, diszkontban kerül a bevásárlókosárba hazánkban.Kedvelt ital Magyarországon a bor, 2011-ben már a háztartások kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel. A többség a vörös fajtát részesíti előnyben, s egyre többen fedezik fel a rozét. Bort elsődlegesen hipermarketben, diszkontban vásárolnak a fogyasztók.
Az idei év szélsőségesen száraz, csapadékhiányos időjárása a bortermelés mennyiségére is súlyos hatással van, a szakemberek szerint 20-25 százalékkal kevesebb bort várhatunk ebben az évben, pedig a borkultúra fejlődésével együtt szépen gyarapodik a bort kifejezetten kedvelő magyarok aránya. A bort különösen szívesen ivók aránya ma már eléri a 37 százalékot, míg 20 évvel ezelőtt ugyanez az arány még csak 25 százalék volt – ez derül ki a GfK Hungária Étkezési szokások felmérésének 2012. évi adataiból.
HBN