Helyi közélet

2009.03.14. 09:54

Sok a lakás, viszont kevés a parkoló

<p>A j&#225;rm&#369;vezet&#337;k egy r&#233;sze nem<br /> felt&#233;tlen&#252;l az&#233;rt parkol a tilosban,<br /> mert im&#225;dja a kih&#237;v&#225;sokat, hanem<br /> az&#233;rt, mert mondjuk a lak&#225;sa<br /> k&#246;rny&#233;k&#233;n k&#233;ptelens&#233;g<br /> szabad parkol&#243;helyet tal&#225;lni.</p>

Debrecen – A járművezetők egy

része nem feltétlenül azért

parkol a tilosban, mert imádja a

kihívásokat, hanem azért, mert

mondjuk a lakása környékén

képtelenség szabad parkolóhelyet

találni.

Ez persze nem lehet mentség, de attól

még tény, hogy például a

régi tócó tervezésekor a

lakások számához képest

aránytalanul kevés garázst,

illetve parkolóhelyet alakítottak ki.

Ezért aztán sokan a

zöldterületen vagy a tilosban

kénytelenek állni.

Nem volt kötelező

Füzesi Ferenc debreceni olvasónknak is

szemet szúrt a sok tilosban parkoló

autó városszerte, ezért arra

kérte lapunkat, járjunk utána: mi

a jelenség oka, és mit

kívánnak tenni az illetékesek a

helyzet javítása érdekében?

Gábor Zsombor, a

városüzemeltetési osztály

vezetője szerint a parkolási

problémák főként a

belvárosi övezetet és a

lakótelepeket jellemzik. A belvárosban

főleg azon üzletek, intézmények

és munkahelyek megközelítése,

illetve a közelükben való

parkolás okoz gondot, amelyek

építésekor ingatlanon belüli

parkolók kialakítását

még nem írta elő jogszabály.

Így az ott dologozók vagy az oda

érkezők is kényelenek az

utcán hagyni a járművüket. A

régebbi építésű

lakótelepeken (panelházak) is az okoz

folyamatos feszültségeket, hogy a

garázsok, illetve a parkolóhelyek

száma messze elmarad a

lakásokétól. Márpedig az

elmúlt években a

járműsűrűség egyre

nőtt, ezért aztán egyre többen

kénytelenek zöldterületen, vagy

éppen a járdán

éjszakáztatni a

járműveiket.

„A szabálytalanul parkoló

járművek vezetőivel szemben a

közterület felügyelet és a

rendőrség jogosult eljárni. A

határozottabb fellépés

érdekében az önkormányzat

rendeletet alkotott a kerékbilincs

alkalmazásáról és a

tilosban parkoló járművek

elszállításáról.

Ettől is a közlekedési morál

további javulását

reméljük" – mondta Gábor

Zsombor.

Fizettek, mint a ...

Az elmúlt évben ugyan

Debrecenben nem volt lehetőség

kerékbilincselésre, a

közterület felügyelet munkatársai

így is több mint 16 ezer esetben

intézkedtek parkolási

szabálytalanságok miatt. –

Közúti szabályok kisebb fokú

megsértése miatt 11 ezer 559 alkalommal,

közhasználatú zöldterület

jogosulatlan használata miatt pedig

további 4 ezer 677 esetben intézkedtek a

munkatársaink – tudtuk meg

Tőzsér

Gyulától, a Debreceni

Közterület Felügyelet

hatósági

osztályvezetőjétől.

A szakember elmondta, hogy tilosban parkolás

tekintetében a belvárosi övezet,

valamint a Nagyerdő környéke

számít különösen

fertőzöttnek, ennek megfelelően itt

történt a legtöbb

bírságolás is.

A vezető távollétében

kiszabott bírságok 65

százalékát fizették be

utólag a sofőrök (a többiek ellen

a felügyelet

szabálysértési

eljárást kezdeményezett),

helyszíni

bírságolásnál viszont

(amikor a járművezető is jelen volt)

tavaly az esetek 95 százalékában

kifizették a büntetést a renitens

közlekedők. (Szóljon hozzá:)

Fórumnál

"mélyvarázsa" Debrecenben

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában