Utazás

2020.08.28. 14:45

Az angol riviéra bűvöletében

Cornwall: sokszínű térség, ahol a természet szerelmesei otthon érezhetik magukat.

Fotó: Shutterstock

Angliát sokan ismerik, a legtöbbeknek London, a főváros jut eszükbe, pedig számos egyéb kincset és látnivalót rejt az ország. Lakatos Nikoletta megannyi helyen járt már a világban, Európát pedig kifejezetten imádja gazdag történelme és kultúrája miatt. Régóta dédelgetett álma volt, hogy eljusson Corn­wallba, amit sokan az angol riviérának is neveznek. Az ország legnyugatibb pontja is itt található, a Land’s End, ami Anglia „végét” is jelzi.

Igazi turistaövezet; teljesen más képet kapunk az országról, elfelejthetjük a hideget és az esőt, Cornwallban mindenki feltalálja magát, ahogyan Nikoletta és párja is tette. – Nagyon vártam a kiruccanást; egy hetet töltöttünk, mondhatni, a paradicsomban. Csodálatos természet várja a látogatókat, éppen ezért nem hotelben szálltunk meg, hanem kempinghelyet béreltünk. Néha szeretünk elvonulni, távol a nagyvárosi élettől eltölteni néhány napot, s erre Corn­wall és térsége tökéletes.

„Bátran állítom, az ország leggyönyörűbb helye, bármerre menjünk is, mindenhol fák, sziklás térségek és persze a tenger, ami lenyűgöző”

– kezdte élménybeszámolóját Nikolett.

Gigantikus növénytárház

Ha ránézünk a térképre, akkor láthatjuk, az egész övezet zölddel van jelölve: nemzeti parkok sokaságában tudhatjuk magunkat. – Anglia ezen részén nem szabad építkezni, tüzet rakni, csak a kijelölt helyeken lehet parkolni, és a befektetők sem vásárolják fel a területeket. Bármerre nézünk, mindenhol gyönyörű kincsek. Itt található az Eden Project, amely egy ökopark: fantasztikus botanikus kert, gigantikus növénytárház.

„Elvarázsolt dzsungelek, mediterrán erdők közé csöppenünk, ahonnan a legszívesebben el sem jönnénk.”

A párommal imádunk kempingezni és túrázni, így nem volt kérdés, hogy aktívan töltjük a szabadidőnket. Minden nagyon hangulatos volt, reggel gázrezsón főztem meg a kávémat, péksüteményt reggeliztünk, majd átadtuk magunkat a természetnek. Már a kirándulás előtt kinéztem, hogy hova szeretnénk a térségen belül ellátogatni, és meg sem álltunk a kitűzött céljainkig. Bármerre jártunk, mindenhol halászfalukba, hegyekbe botlottunk. De nem olyan magaslatokat kell elképzelni, amit ne lehetne megmászni, ezek inkább kisebb sziklások a tengerpart mellett – osztotta meg tapasztalatait.

Lakatos Nikoletta álmai között szerepelt, hogy eljusson Cornwallba | Fotó: Lakatos Nikoletta-archív

Nikolett attól tartott, hogy a vírus miatt mindenki Angliában marad, és nagyon zsúfoltak lesznek a turista­övezetek, de kellemesen csalódott, ahogyan az árakban is. – Először azt gondoltam, hogy tömegnyomor lesz a strandokon, túrahelyeken, nem lehet majd parkolni, és az éttermi árak az egekben lesznek, de nem így volt. Annyira jól van kialakítva az övezet, hogy mindenki megtalálja a saját helyét. Isteni ételek és kiszolgálás várja a látogatókat, hiába a luxusövezetben ebédeltünk, egyszer sem mondtam a végösszegre: ez azért már túlzás!

Meglepő tengerszín

– Minden egyes lépésért, méterért megérte, amit tettünk, csak ajánlani tudom úti célnak. Kevés ember lenne az, aki csalódna ebben a fantasztikus térségben. Számunkra Cornwallban a tenger színe volt a legmeglepőbb. Európában Mallorca vize a leggyönyörűbb, de Anglia ezen övezetében is csodálatos – fűzte hozzá végezetül az utazó.

Nagy Emese

Borítókép: Cornwallban elvarázsolt dzsungelek, mediterrán erdők közé csöppenünk