2013.02.13. 14:13
Hamarosan az üzletekben is mérhetnek minket
3 millió dollárt fektetnének egy olyan analitikai szolgáltatásba, ami a Google elemzőjéhez hasonló adatokat szolgáltatna offline boltok részére.
3 millió dollárt fektetnének egy olyan analitikai szolgáltatásba, ami a Google elemzőjéhez hasonló adatokat szolgáltatna offline boltok részére.
Könnyű a webshop tulajdonosoknak...gondolták eddig. Ők minden tudnak: honnan jött a vásárló, mire kattintott, mennyi időt töltött az oldalon stb. Egy dolgot nem tudnak, a nevét, de ez nem is fontos, csak ha rendel. Mi lenne, ha ugyanezeket az adatokat tudná egy hagyományos üzlettel rendelkező tulajdonos is? A Nomi rendszerrel ez hamarosan valóra válhat.
Az okostelefonnal rendelkező felhasználókat a Wifi jel alapján fogná be és azonosítaná, majd elemezné minden mozzanatukat (persze itt is a személyes identitás felfedése nélkül!). Innentől kezdve olyan eddig elképzelhetetlen adatokhoz juthatnak hozzá, mint például a kirakat konverziója (vagyis, hogy hány embert sikerül becsalogatni az utcáról a dekorációval).
A következő hónapokban a Nomi tesztfázisba lép és számos platformon megjelennek nagyobb bolthálózatoknál (egyelőre csak az USA-ban). Az elemzés nem korlátozódik az offline világra, az adatok összevethetőek az online látogatók jellemzőivel is. Ez egy olyan fejlesztés lenne, ami alapjaiban változtatná meg a kiskereskedelmek mindennapi életét. A sok találgatás, kérdőívezés lassan meghal és beköszönt számukra is a kőkemény és száraz tényeken alapuló mérés.
Így fest majd az elemzőprogram felülete (kattintson a képre a nagyításhoz!):