az önkormányzat válasza

2020.12.23. 14:00

Ezért vannak mélyedések a nemrég átalakított debreceni kereszteződésben

Ezek teszik lehetővé a csapadékvíz szabad lefolyását.

20201218 Debrecen fotó: Kiss Annamarie KA Hajdú-Bihari Napló Bukkanó a Szabó Kálmán és Gizella utca keeszteződésben.

Fotó: Kiss Annamarie

„A nemrég átadott Galamb–Rigó és Szabó Kálmán utcai kereszteződésnél komoly úthibák vannak, hatalmas döccenővel lehet csak a Vécsey felől megközelíteni”

– véli egy olvasónk.

Levelét továbbította a Napló a városházának, amely rámutat: a csomópont útépítési munkái az útügyi hatóság engedélye alapján készített kiviteli tervek szerint valósultak meg. A csomópontban a burkolatra hulló csapadékvizet a burkolat keresztirányú esése és az útszakasz hosszesése vezeti le a csapadékvíz-elvezető hálózatba. A burkolatra hulló csapadékvíz elvezetését és az esésviszonyokat mindig úgy kell megoldani, hogy az érintett területeken ne maradjanak bezárt vizek, a burkolt felületről a vízelvezetés biztosított legyen.

Szándékos bemélyedések

A burkolatok esésviszonyainak meghatározásakor figyelembe kell venni a csatlakozó útszakaszok és a terep szintmagasságait is. Egy csomópont kialakításakor az esésviszonyokat olykor úgy kell meghatározni, hogy az eltérő oldalesésű burkolatok által útburkolati vápák (bemélyedések) alakuljanak ki, biztosítva ezzel a csapadékvíz szabad lefolyását. Ezek a szintkülönbségek az érintett útszakaszon érvényben lévő sebességkorlátozások betartása mellett nem befolyásolhatják az út biztonságos és rendeltetésszerű használatát.

Fotó: Kiss Annamarie

Figyelemmel kell lenni arra is, hogy a burkolat-esésváltás a csomópontnak azon a Vécsey utcai ágán található, ahol a megváltozott elsőbbségi viszonyok miatt a Szabó Kálmán és Gizella utca forgalmának alá van rendelve – a Vécsey utca felől Állj! Elsőbbségadás kötelező! tábla van.

Az önkormányzat rámutatott arra is, hogy

a fentiek következtében az alárendelt útszakaszról érkezőknek fokozott óvatossággal, kisebb sebességet választva kell megközelíteniük a csomópontot. Ennek a közlekedési normának a betartásával a burkolat-esésváltást még kevésbé lehet észrevenni.

Összességében elmondható, hogy a burkolat-esésváltás a csomópont víztelenítése okán elengedhetetlen, közlekedésszakmai szempontból vizsgálva elfogadott és a gyakorlatban bevett megoldásnak tekinthető.

Vass Attila

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában