2017.06.01. 12:12
Virtuális autópiac
<em>Az elkövetkező öt-tíz évben a gépjármű-márkakereskedelem terén világszerte több forradalmi változásnak leszünk tanúi, mint az elmúlt ötven évben összesen – ez az elsőre talán meghökkentő kijelentés egy háttérbeszélgetésen hangzott el a hazai márkakereskedői szakma egyik legbefolyásosabb piaci szereplőjének a szájából. Ha ő mondja?!</em> Petneházi Attila írása.
Az elkövetkező öt-tíz évben a gépjármű-márkakereskedelem terén világszerte több forradalmi változásnak leszünk tanúi, mint az elmúlt ötven évben összesen – ez az elsőre talán meghökkentő kijelentés egy háttérbeszélgetésen hangzott el a hazai márkakereskedői szakma egyik legbefolyásosabb piaci szereplőjének a szájából. Ha ő mondja?! Petneházi Attila írása.
Bár szerintem a hazai motorizáció jelenét egyelőre sokkal inkább az utánfutón százezerszám behordott használt importautók keretezik, mintsem az e-kulccsal, mobiltelefonról indítható, zöld rendszámos elektromobilok.
De ezt (mármint a technika ilyen látványos előretörését) még mindig jobban el tudom képzelni, mint azt, hogy néhány éven belül a fiatal generáció tagjai már sokkal kevésbé fogják fétistárgynak tekinteni a kedvenc négykerekűjüket, mint manapság. Szerintem ugyanis a Porsche-szerelem-száguldás „szentháromsága” ugyanolyan természetes velejárója a fiatalságnak (baj is lenne, ha nem így volna), mint az, hogy az ő szüleik korosztálya bizony el nem tudná képzelni, hogy látatlanban, valamiféle virtuális autószalonból rendelje meg a vadi új családi négykerekűt.