Helyi közélet

2016.08.02. 12:17

Nem vonják vissza a hajdú-bihari útfejlesztéseket

Hajdú-Bihar - A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az egységesítéssel magyarázza a módosítást.

Hajdú-Bihar - A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az egységesítéssel magyarázza a módosítást.

Az 1371/2016. (VII. 15.) Kormányhatározat tartalmazza a 2022-ig megvalósítandó magyarországi rövid- és középtávú közútfejlesztéseket, azt érdemes tanulmányozni. Ezt Artz Gergely, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztályvezető ajánlja azoknak, akik szeretnék tudni, hogyan érinti a pénteki kormányhatározat a hajdú-bihari útfejlesztéseket. A kormány ugyanis több, már bejelentett, és határozatba foglalt beruházás finanszírozását vonta vissza legújabb határozatával.

Csak módosítás

Mint azt portfolio.hu gazdasági portál vasárnapi cikkében közölte, a visszavont fejlesztések közé tartozik az M1-es és M7-es autópálya kétszer háromsávosra kiszélesítése is, amit nem egészen két hete jelentett be a kormány. Hajdú-Bihart is érinti a Modern Városok Program megállapodásai között Sopron, Szolnok, Békéscsaba magas szintű útkapcsolatának kiépítéséről, valamint Ózd, Debrecen, Győr és Esztergom közúti kapcsolatrendszerének fejlesztéséről visszavont határozat. Ám például a hajdú-bihari megyeszékhely esetében csupán a fejlesztésekről szóló kormányhatározat módosításáról van szó. Mivel ezek a beruházások hazai forrásból valósulnak meg, ugyanakkor az uniós pályázati alapokból is történnek fejlesztések, melyeknek a végső elszámolási határideje 2022., ez utóbbi dátumra egységesítették valamennyi útfejlesztési beruházás végső határidejét. Artz Gergely szerint ez a magyarázata a pénteki kormányhatározat ezen részének, egyúttal felhívta a figyelmet, hogy Hajdú-Biharban minden tervezett beruházás szerepel a már említett 1371/2016. (VII. 15.) Kormányhatározatban.

Eszerint megvalósul az M4-es autópálya Berettyóújfalu-Nagykereki, országhatár közötti szakasza, az M35 autópálya I., II. üteme és a 481-es főút megépítése, a Püspökladány – Ebes – Apafa vasútvonal korszerűsítése, a debreceni állomás részleges átépítése és a 48-as főút Debrecen – Nyírábrány országhatár szakasz fejlesztése. Természetesen meg lesz a forrás az új debreceni főpályaudvar megépítésére is.

HBN–ÉP


A beruházó szerint alaptalan az a félelem, amit egy kormányhatározat sugall, mely szerint veszélybe kerül néhány útfejlesztési beruházás, s ez esetleg érinti a 471-es főutat is.


Debrecen - Jó esetben három év múlva végig autópályán juthatunk el a román határig – reméli Tasó László államtitkár.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában