Helyi közélet

2015.03.04. 19:38

Megújult az utastájékoztató rendszer

Debrecen - A debreceni Nagyállomás új eszközei és azok beüzemelése 230 millió forintba került.

Debrecen - A debreceni Nagyállomás új eszközei és azok beüzemelése 230 millió forintba került.Befejeződött az új utastájékoztató rendszer próbaüzeme a Nagyállomáson. A tesztidőszak alatt az utasok észrevételeit is figyelembe vette a MÁV. A beruházás kezdetekor, az ősz végén, a tél elején sokan kritizálták a régi úgynevezett pergőlapos utastájékoztató táblák lapos monitorokra cserélését. Mint arról beszámoltunk, a legtöbb utas azt fogalmazta meg, hogy az új eszközök sokkal kisebbek, kisebb betűket mutatnak, fénylenek, rosszabbul láthatóak.

Főleg az indulási oldal nagy tábláját felváltó két kisebb lapostévét érte bírálat. Ezek hatására a kijelzőket lejjebb szerelték fel a falra, javítottak az információs blokkok színvilágán, elrendezésén, betűméretén. Visszatették a régi nagy órát is.

A peronokat is érintette

A peronokra 107 centiméteres képátlójú ipari TFT-kijelzőket szereltek, melyeken az látható, hogy hány óra van és mikor jön a vonat. Az új monitorok segítségével az esetleges vágányzárról és a rendkívüli hirdetményekről is lehet tájékoztatni az utasokat.

Elsősorban a menetrendről információkat szolgáltató interaktív, úgynevezett infooszlopokat is elhelyeztek a vasútállomás különböző pontjaira. A korábbi, már elavult technológiákhoz képest ezek full HD-ban, 16 millió színárnyalatot képesek megjeleníteni, ezáltal könnyebben értelmezhetők a vonatra várakozók számára – közölte a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. kommunikációs igazgatósága.

Hangos megoldás

Az is feltűnik annak, aki mostanában nem járt a Nagyállomáson, hogy a hangosbemondó korábbi mély férfihangját kellemes női hangra cserélték. A Text To Speech nevű technológiával a leírt szöveget a számítógép hanggá alakítja. (Tavaly nyár óta ugyanilyen működik a budapesti Keleti Pályaudvaron. A jövőben az ország összes vasútállomásán ezt fogják alkalmazni.) Szintén újdonság, hogy olyan új hangsugárzókat telepítettek melyek hangja jobban érthető, miközben a besugárzandó területen kívüli ingatlanok zajszennyezése csökkent.

Miért nem LED-falat?

Megkérdeztük, hogy az indulási oldalon található két kifogásolt kis monitort nem lehetne-e egy a régivel megegyező, vagy ahhoz hasonló méretű, a koncertekről is ismert, több méter átmérőjű LED-fallal helyettesíteni, az mennyivel drágítaná meg a beruházást.

Erre azt a választ kaptuk, hogy a MÁV elsődleges célja a már nehezen üzemeltethető régi lapozós kijelzők mielőbbi kiváltása volt a kor technológiájának megfelelő kijelzőkre, figyelembe véve, hogy később az új intermodális központ kialakítása is várható. Így a jelentősebb költséget igénylő, nagyméretű összesítő táblák beszerzése annak a projektnek lesz része. Vagyis még hosszú évekig ez marad. (A főpályaudvar építéséhez a jelenlegi tervek szerint 2016-ban kezdenének hozzá.)

HBN-OCs


Debrecen - Új korszak az állomáson: kellemes női hang mondja be, hogy mikor jön a vonat.


Debrecen - Az utasok többségének nem tetszenek a Nagyállomás új kijelzői.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában