Helyi közélet

2014.10.26. 07:37

A buddhizmus és a mosoly országa

Thaiföld - Az utazás lehetőség arra, hogy megcsodáljuk az ország kultúráját, ételeit, gyönyörű műemlékeit.

Vannak helyek a világon, amelyek neve hallatán az embert elfogja valamilyen érdekes izgalom, de „jó lenne látni-érezni” érzés. Ilyen Thaiföld is. Különös palotákból, Buddhákból, pálmafákból, gyönyörű tengerpartokból és a mosolygós emberekből álló kép fogadott minket. A thai emberek viselkedési szokásai sok mindenben eltérnek az európaitól. Alapvető különbség az idősek tisztelete és az állandó mosoly, mellyel mi a reptéren találkoztunk először.

Bazári kínálat

A szállodák környezete igen látványosan tervezett. Hihetetlenül buja trópusi kertet varázsoltak a tervezők az épületek köré. Pálmafák, orchideák, tavirózsák, különböző virágok nyíltak mindenütt. Egyszer egy leguánt is láttam a pálmafa törzsén sütkérezni. Akármerre indultunk, éttermek sorakoztak és mindenütt masszázsra invitáltak, illetve gyakran találkoztunk – a Thaiföldön elmaradhatatlan – mérték utáni szabósággal is. A járdát sűrű sorban vacsorát kínáló „mini kukták” szegélyezték. Sajátos hangulata volt az itt elfogyasztott vacsoráknak, amit minimális bátért kínáltak.

A tengerparti sütkérezés sem volt eseménytelen, teljes volt a bazári kínálat, többek között nyakláncot, pólókat, selyem ágytakarókat és teakfa elefántokat kínáltak az árusok. Ekkor értettem meg azokat az embereket, akik egy kézipoggyásszal érkeztek, s az itt vásárolt bőrönddel utaznak haza.

Szigetek sokszínűsége

Phuket az Andamán-tengerből emelkedik ki, az ország legnagyobb szigete, Thaiföld déli részén, a Karibit, Phi Phit és Koh Lantát is magába foglaló öbölben, az ország keleti oldalán fekszik. A gyönyörű kristálytiszta vizet gazdag érintetlen korallpadok és vízi állatvilág teszi felülmúlhatatlanná. A fehér homokos öblök, a part menti sziklák vadregényes külsőt kölcsönöznek egy igazi trópusi üdülésnek. James Bond-sziget – Phang Nga-öböl – az oda utazóknak igazi kalandtúra. Kisbusszal indultunk a sziget északi részére majd két órát hajóztunk a természet által a tenger közepébe „potyogtatott” sziklák és apróbb szigetek feltűnéséig. Utunkat végigkísérte Phan Nga fantasztikus mangrove vegetációja és a tengerből kimagasló különleges sziklaképződmények látványa. Partot érve egy hamisítatlan szigetre érkeztünk, még talán Robinson és Péntek is ott kóválygott valahol.

Ormányosok hátán

A legizgalmasabb kaland csak ezután következett, amikor gumicsónakunkkal egy szűk sziklarésen keresztül vezetett az út beszorulással fenyegetve XXL testünket. A jutalom a gyönyörű zöld tó látványa volt, és hogy hajózhattunk a mangrove erdő fái között. Utazó énem ismét ujjongott, a James Bond-szigeten különösen szép fényképeket készíthettem arról a szikláról, ahol a sorozat egyik részét forgatták. Szárazföldi kalandtúránkon a dzsipünk az őserdő felé vette az irányt, fel a sziget belsejét betöltő hegyek közé. A Namuang vízesés már messziről ámulatba ejtett: magasan a hegyoldalban, a kókuszpálmák és a buja erdő fái közül bukkant ki egy része a 85 méter magas vízoszlopnak. A kétórás raftingtúránk a túlzsúfoltság miatt balesetveszélyesnek bizonyult. Majd szelídebb vizekre „eveztünk” amikor meglátogattunk egy elefántfarmot. A hegyi ormányosok hátán, egy kis padon ültünk, miközben az állat komótosan felcammogott velünk a pálmafákkal szegélyezett hegyoldalba.