koronavírus

2020.03.30. 14:30

Elektronikus ügyintézés van érvényben a bíróságokon

A vészhelyzettel összefüggésben elrendelt rendkívüli ítélkezési szünet idején is kezdeményezhető valamennyi ügyszakban elektronikus úton bírósági eljárás.

Fotó: Illusztráció / Shutterstock

A bírósági kezelőirodákon a személyes ügyfélfogadás szünetel, tájékoztatást távközlési eszközön vagy elektronikus úton lehet kérni. Ügyintézés elsősorban elektronikus úton javasolt, a papíralapú beadványok beküldhetők postán, vagy a bejáratoknál elhelyezett gyűjtőládákba dobható be – olvasható a Debreceni Törvényszék honlapján.

Az elektronikus úton történő ügyintézés előfeltétele az úgynevezett ügyfélkapu/cégkapu/hivatali kapu megléte, amelyről bővebb tájékoztatást a Magyarorszag.hu oldalon érhető el.

Az elektronikus ügyintézési lehetőségekről az elmúlt hetekben lényeges információt tartalmazó tájékoztatók készültek az ügyfelek részére az alábbi témákban:

Az Országos Bírósági Hivatal továbbra is folyamatosan tájékoztatni fogja az ügyfeleket a bíróságok központi internetes oldalán.

A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos további cikkeinket ide kattintva érhetik el.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában