2020.03.30. 14:30
Elektronikus ügyintézés van érvényben a bíróságokon
A vészhelyzettel összefüggésben elrendelt rendkívüli ítélkezési szünet idején is kezdeményezhető valamennyi ügyszakban elektronikus úton bírósági eljárás.
Fotó: Illusztráció / Shutterstock
A bírósági kezelőirodákon a személyes ügyfélfogadás szünetel, tájékoztatást távközlési eszközön vagy elektronikus úton lehet kérni. Ügyintézés elsősorban elektronikus úton javasolt, a papíralapú beadványok beküldhetők postán, vagy a bejáratoknál elhelyezett gyűjtőládákba dobható be – olvasható a Debreceni Törvényszék honlapján.
Az elektronikus úton történő ügyintézés előfeltétele az úgynevezett ügyfélkapu/cégkapu/hivatali kapu megléte, amelyről bővebb tájékoztatást a Magyarorszag.hu oldalon érhető el.
Az elektronikus ügyintézési lehetőségekről az elmúlt hetekben lényeges információt tartalmazó tájékoztatók készültek az ügyfelek részére az alábbi témákban:
Az Országos Bírósági Hivatal továbbra is folyamatosan tájékoztatni fogja az ügyfeleket a bíróságok központi internetes oldalán.
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos további cikkeinket ide kattintva érhetik el.