E-kereskedelem

2023.09.21. 17:16

Már most készülnek a hajdú-bihari e-kereskedők az év végi hajrára

Avatott szakemberektől kaphattak tanácsokat az online (is) értékesítők a debreceni fórumon.

Szőke Tímea

Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary alelnöke az eseményen

Forrás: Kiss Annamarie

E-kereskedelmi napot rendeztek csütörtökön a Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara székházában, a kamara és az Ecommerce Hungary Kisvállalati Tagozata közös szervezésében. Annak tartalmáról dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary alelnöke beszélt a Haonnak a rendezvény előtt.

Elöljáróban elmondta: az Ecommerce Hungary a magyar e-kereskedők érdekvédelmi szervezete, mintegy 15 éve látja el alapfeladatát és szervez tudásátadó rendezvényeket, amilyen a mostani is. 

Minden évben van egy nagy eseményük, a magyar e-kereskedelem napja Budapesten, azonban ahhoz, hogy a fővárostól távolabb lévő cégeket is elérjék, elkezdtek „regionális különkiadásokat” szervezni. A debreceni az első ilyen, és nem véletlenül a cívisvárosba hozták, hiszen ez az ország második legnagyobb üzleti és kereskedelmi központja. 

Tervezni kell

– A mai egyik témánk az év végi hajrá, ami az e-kereskedők, és általában véve a kereskedők számára a legfontosabb időszaka az esztendőnek, hiszen a forgalom 40-45 százaléka erre a 2-2,5 hónapos időszakra sűrűsödik össze. Lényegében a strandpapucsosok és a húsvétinyuszi-árusok kivételével mindenki ebben az időszakban forgalmazza messze a legtöbb terméket. Azt szeretnénk bemutatni, hogy hogyan készüljenek fel a kereskedők, mit tegyenek ebben a kiemelt időszakban. Tapasztalt, részben helyi e-kereskedők mondják el, ők milyen rutinokat alkalmaznak, hogy a lehető legkisebb zökkenőt okozza ez az év végi túlterhelés – részletezte Ormós Zoltán.

Szavai szerint a legfontosabb a skálázhatóság megteremtése, vagyis hogy hogyan tudja a kiszállításban, a weboldalon, az ügyfélszolgálati panaszokban, és bármely más területen a hirtelen növekedést kezelni egy webáruház; hogyan készüljön erre, hogyan alakítsa hozzá a működését, hiszen ez a túlterhelés nem egy váratlan esemény, hanem minden évben van.

Marketing a TikTokon

– Egy másik modulunk az idei év forró témája, a kiterjesztett gyártói termékfelelősségi (EPR) díj. Erről Tokaji Tamás, egy debreceni vámiroda képviselője nemcsak előadást tart, hanem konzultációra is lehetőséget ad, tehát a résztvevők kérdezhetnek tőle. 

Egy másik izgalmas témánk a marketing lehetőségek, hiszen az e-kereskedőknek nagyon fontos, hogy hogyan érik el a vevőket olcsón vagy legalábbis jó áron. Ennek új csatornája a TikTok; egy szakértőt hoztunk, aki e-kereskedő-specifikus TikTok-videókat készít és ezt mutatja meg, hogyan lehet ezeket akár házilagosan megcsinálni

 – sorolta az alelnök.

– Egy további témánk általában véve a hirdetési lehetőségek bemutatása, hiszen az elmúlt pár évben nagyon felmentek a hirdetési díjak; a Google Ads, a Facebook-hirdetés és minden más online csatorna. Ezt vizsgáljuk meg, milyen kiutak, kitörési lehetőségek vannak ebből az egyre dráguló elérésből, úgy, hogy közben sok esetben a profit egyre csökken a termékeken. Tehát ez egy olyan harapófogóba szorítja be a magyar e-kereskedőket, amely problémát mindenképpen kezelni kell – mutatott rá Ormós Zoltán.

Kezdőknek is segítenek

Végül, harmadik nagy modulként azt nevezte meg, mely a webshop indítását most tervező vállalkozóknak szól. Nekik egy nagyon tapasztalt e-kereskedő mondja el azokat a szempontokat, amiket végig kell vennie egy vállalkozónak ahhoz, hogy megtudja, egyáltalán megéri-e neki elindítani a webshopot. 

Továbbá bemutatkozik a legolcsóbb és leggyorsabb piacra lépést biztosító három nagy bérelt webáruház-platform is: ez azt jelenti, hogy nem kell egy külön szakemberrel külön webshop-szoftvert fejlesztetni, hanem az már készen áll egy relatíve kicsi összegű havidíjért a kezdőknek is. Így lényegesen egyszerűbb a piacra lépni.

Érdeklődésünkre Ormós Zoltán az online értékesítés terjedése kapcsán elmondta: az e-kereskedő két nagy forrásból jön, az egyik a tisztán e-kereskedelmi modellben gondolkodók, ők általában nem rendelkeznek bolttal, ez a legtipikusabb formájuk. A másik nagy forma, mely főleg a covidhelyzet alatt indult megerősebben, aszerint azok a boltok, amelyek csak üzlethelyiséggel rendelkeznek, kilépnek egy járulékos, mellékcsatornaként az internetre és úgy is próbálnak értékesíteni. Számukra sok előnye van a netes piacra lépesnek, hiszen a bolttal jól tudják ezt kombinálni. 

Sokan indulnak el ezen az úton, ez most olyan, mint annak idején az aranyláz volt: már nem csak az első aranyásók indultak fel a hegyre, hanem van, aki már visszafele jön, vagyis például már eladta a webshopját. De számos kezdő van, illetve olyan, aki tervezi az indítást

 – osztotta meg.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában