2023.07.29. 09:12
„Nyúl-j bele” névvel indul nyúlhúsevési kampány Debrecenben is
A cél, hogy a családok legalább heti egyszer egyenek nyulat.
A nyúlhús fogyasztásának népszerűsítésére szervezett kampányprogramot az Agrárminisztérium és a Nyúl Terméktanács Szakmaközi Szervezet a 2022-es debreceni Farmer Expón
Forrás: Napló-archív
Folytatódik a nyúlhús fogyasztását ösztönző kampány, Budapest után a következő állomása Debrecen és Kaposvár lesz - mondta a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke pénteken Budapesten, a soroksári Auchan áruházban tartott sajtótájékoztatón.
Az MTI beszámolója szerint Juráskó Róbert felidézte, hogy a nyúlhús fogyasztását ösztönző kampányt 2017-ben kezdték, hogy megismertessék a fogyasztókkal a nyúlhúst, olyan közelségbe hozva, hogy az emberek meg tudják vásárolni.
Kiemelte, hat év alatt jelentős eredményt értek el: a Magyarországon előállított nyúlhúsnak már 5-8 százalékát belföldi áruházak értékesítik, 2017-ben ez még 1-2 százalékot tett ki. Az ágazat éves szinten mintegy 4 millió nyulat vág le - tette hozzá a terméktanács elnöke.
A nyúlhúst a 21. század fehérjeforrásának nevezte, amelynek alacsony a zsír- és koleszterintartalma. Ezért az idei „Nyúl-j bele” elnevezésű kampányban arra biztatott, hogy legalább hetente egyszer kerüljön a családok asztalára tápláló és ízletes nyúlhús.
Juráskó Róbert az MTI-nek elmondta, a következő néhány évben szeretnék elérni, hogy a termelésük körülbelül 15-20 százaléka a belföldi piacon maradjon.
Hozzátette: a terméktanács másik fontos célja, hogy a nyúlhúsnak is legyen kedvezményes, 5 százalékos az áfája.
Varga László, az Auchan Magyarország Kft. tradicionális friss áruválaszték és beszerzési igazgatója hangoztatta: ha a fogyasztó tudatos és kifejezetten a hazai és egészséges termékekre koncentrál, akkor a nyúl nagyon jó választás.
A rendezvénysorozat a Tetrabbit Kft. magyarországi nyúlhúsfeldolgozó cég támogatásával és az Agrárminisztérium, az AMC, a terméktanács, illetve az Auchan Magyarország közreműködésével valósul meg.