Fejlődni, de miben?

Fejlődni, de miben?
© Fotó: Bánhegyi Zoltán
Balmazújváros – Több lépcsőben és modern eszközökkel ismerték meg képességeiket a diákok.

Egy érdekes projekt keretein belül a Veres Péter Gimnázium, Szakgimnázium és Szakközépiskola diákjai komplex, összetett mérési feladatsoron mérték fel kulcskompetenciáikat.

Egész életen át tart

– A munkaerőpiac egy lehetőségekkel teli rendszer, amelyben egyre nagyobb az igény az olyan munkavállalókra, akik tisztában vannak kompetenciáikkal és személyes erőforrásaikkal. A balmazújvárosi középiskolások olyan innovatív módszerkombinációk alkalmazásával juthattak mindehhez, amely élményszerű, segít túllépni a megszokott sémákon és új perspektívába helyezi az egész életen át tartó tanulás koncepcióját. A munkahelyi sikeresség személyiség-kompetenciáinak meghatározása olyan módszertani eljárásokon alapuló digitalizált mérési eljárás, amely a hétköznapi munkavégzés során praktikus kulcskompetenciák mérésére, valamint azokra a személyiségtényezőkre vonatkozik, amelyek befolyásolhatják egy munkavállaló sikerességét. A lexikális szakmai tudáson túl, azokat a kompetenciákat méri, amelyek a szakmai sikerességet a szakmai képzettségen túl meghatározzák – tudtuk meg Papp Krisztina mérésvezetőtől.

Papp Krisztina tájékoztatójából a résztvevők megtudták, hogy a kompetenciák mérése egyedileg fejlesztett, célorientált, érintőképernyő, joystick, gombok és forgáskódoló segítségével végezhető tesztekhez használatos kompakt, valamint manuális eszközökkel történik. A mérési eredmények alapján meghatározhatók a fejlesztési, előrelépési irányok, módok.

A feladatok megoldása sok türelmet igényelt a diákoktól, mert az adott feladatra csak egyszer lehetett választ adni, javításra nem volt lehetőség. A feladatokat három csoportban hajtották végre a tanulók. Az érintőképernyővel ellátott úgynevezett „gyakorlóállomáson” futó alkalmazások a kéz-szem koordinációját, a koncentrációt, a monotóniatűrést, a rövid távú memóriát, a szelektív figyelmet mérik. A másik két asztalcsoporton négy különböző típusú eszközön több további feladat várt a diákokra. A „csavaros teletálcán” végzett munka fejleszti a precizitást.

– Bánhegyi Zoltán –



Balmazújváros.
HAON.HU






hirdetés