2017.05.13. 14:18
Ismétlődő KRESZ-vizsga kell? - Elkészült a magyar autós szabálytalanságok toplistája!
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A szemetelés, a követési távolság figyelmen kívül hagyása, a jobbra tartás elmulasztása, illetve az index mellőzése a legjellemzőbb látható szabálytalanságok a hazai autósok szerint – derült ki az Automax által közel háromezer autós körében végzett kutatásból.
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A szemetelés, a követési távolság figyelmen kívül hagyása, a jobbra tartás elmulasztása, illetve az index mellőzése a legjellemzőbb látható szabálytalanságok a hazai autósok szerint – derült ki az Automax által közel háromezer autós körében végzett kutatásból.
Mindezek alapján nem meglepő, hogy a válaszadók több mint 40 százaléka úgy látja, a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk a KRESZ-ből. A megkérdezettek egyébként sorrendben a BMW, Audi, Suzuki, Mercedes, illetve Volkswagen márkájú járművek vezetőit gondolják a leginkább szabálytalankodóknak. Mennyire jellemző egy-egy szemmel látható szabálytalanság a magyar autósokra? A vizsgált témakörök sorában az élen a szemetelés végzett, a hazai sofőrök szerint nagyon gyakori, hogy menet közben szabadulunk meg a hulladéktól, például a csikktől. Ez után jön a követési távolság figyelmen kívül hagyása, az autópályákon bosszantó jobbra tartás elmulasztása, illetve az index „elfelejtése”. „Szerencsére az eredmények között van pozitív is, a megkérdezettek szerint például az egyik legkevésbé jellemző az, hogy nem segítjük a megkülönböztető jelzéssel közlekedő jármű továbbhaladását” – részletezte az eredményeket Nagy Tibor, az Automax Kft. ügyvezetője.
A piroson ne!
A kutatás keretében azt is vizsgálták, hogy melyik egyértelműen látható és beazonosítható szabálytalanság a leginkább elfogadhatatlan az autósok körében. Itt a piroson való áthajtás végzett az élen, amit a megkülönböztető jelzéssel érkező jármű figyelmen kívül hagyása, illetve az indexelésről való „megfeledkezés” követett. Ha a szabályosan közlekedő autóst egy másik balesetveszélybe sodorja, először is igyekszik azt elkerülni. Ahogy egy válaszadó fogalmazott, addig jó, míg a másik autós tud segíteni a szabálytalan sofőrnek. Persze utána már jöhet a feszültség levezetése, ami legnagyobb valószínűséggel egy kiadós dudálásba torkollik, ezt a káromkodás, a reflektorozás, illetve az előbbi három kombinációja követi. Nagyjából minden 10. autós ugyanakkor belefásult a közlekedési morálba, ezért ha szabálytalansággal szembesül, még akkor sem alkalmaz „stresszlevezetőt”, ha őt a másik autós balesetveszélyes helyzetbe hozza: rezignáltan tudomásul veszi, hogy ez a közlekedés velejárója.
HBN
A nem megfelelő nyári gumi miatt akár emberéletek is veszélybe kerülhetnek.
Izgalmas kérdés például az, hogy miként fog változni az autók és vezetőik kapcsolata.