Autó - Motor

2013.01.28. 13:31

Árat csökkent a Nissan

ROLLE, Svájc (2013. január 23.) - A Nissan még elérhetőbbé teszi a zéró-emissziós mobilitást, amikor az európai piacokon 3000 euróval csökkenti a teljesen elektromos hajtású Nissan LEAF árát.

ROLLE, Svájc (2013. január 23.) - A Nissan még elérhetőbbé teszi a zéró-emissziós mobilitást, amikor az európai piacokon 3000 euróval csökkenti a teljesen elektromos hajtású Nissan LEAF árát.

Az árváltozás annak a globális törekvésnek a része, melynek célja a LEAF megvásárlásának megkönnyítése ennek az úttörő elektromos autónak a három fő piacán, Japánban, Európában és az Egyesült Államokban.

A gyári ár csökkentésén túlmenően a vásárlók számára előnyösek lehetnek még a vonzó helyi finanszírozási ajánlatok is. Az új ár azonnal érvénybe lép, még mielőtt az év közepén megjelenik a világon a legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autó, a LEAF felfrissített változata.

Ez az árcsökkenés a különböző kormányok és helyi önkormányzatok által biztosított ösztönzőkön túlmenően értendő, ami azt jelenti, hogy a gyári új LEAF Franciaországban már akár 25.990 euróért, az Egyesült Királyságban pedig 23.490 euróért megvásárolható.

Piaci bevezetésének évében, 2011-ben a LEAF Japánban és világ- valamint Európa-szinten is elnyerte az Év Autója díjat, és világszerte kb. 50.000 darab kelt el belőle. Az összesítve több mint 238 millió km-t a háta mögött tudó LEAF jól példázza, hogy az akkumulátorhajtású autók készen állnak arra, hogy jelentős mértékben hozzájáruljanak a gépkocsik által kibocsátott káros anyagok mennyiségének csökkentéséhez.

A négyajtós, ötüléses, ferdehátú karosszériájú Nissan LEAF sok dicséretet kapott magas szintű minőségéért és kivételesen jó megbízhatóságáért. Ugyanazt a belső teret, gyakorlati használhatóságot és teljesítményt nyújtja, mint bármelyik hagyományos versenytársa - egyetlen jelentős különbséggel: tisztán elektromos hajtású, s így nem juttat káros anyagokat a levegőbe, és alacsonyak az üzemeltetési költségei.

Erőforrása a saját fejlesztésű, kisméretű villanymotor, amelyet az autó elejébe építetek be és az első kerekeket hajtja. A váltóáramú motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, amely 145 km/h végsebesség elérésére elegendő, és az Európai Fogyasztásmérő Menetciklusban mérve 175 km az autó egy akkumulátortöltéssel elérhető hatótávolsága.

A hagyományos háztartási elektromos csatlakozóról a lítium-ion akkumulátor nyolc óra alatt tölthető fel, de a gyorsan bővülő hálózat gyorstöltő berendezéseivel a 30%-os töltöttségű akkumulátor 15 perc alatt tölthető fel a teljes töltöttség 80%-áig, 100%-ig pedig mindössze 30 perc alatt.

A stratégiai megfontolások mentén telepített gyorstöltők révén „elektromos autópályák" egész sorának létrehozása kezdődött el, ami jelentős mértékben csökkenti az elektromos autók által elérhető hatótávolsággal kapcsolatos kételyeket, s javítja a napi gyakorlati használhatóságot. Máig kb. 600 CHAdeMO rendszerű - a LEAF töltésére alkalmas - gyorstöltőt helyeztek üzembe Európában.

Az elektromos autók használatához kapcsolódó előnyök országról országra változnak, de ezek közé tartozik a hagyományos hajtású járművek elől elzárt egyes városközpontokba történő behajtás engedélyezése, a díjmentes parkolás a kijelölt övezetekben, a buszsávok engedélyezett használata, részleges vagy teljes adómentesség, sőt, ingyenes elektromos energia a feltöltéshez.

A Nissan LEAF igen gazdag felszereltséggel került forgalomba. Az alapfelszereltség részét képező műholdas navigációs rendszer tartalmazza a Nissan különleges telematikai rendszerét, Carwings-t, amely lehetővé teszi az autó tulajdonosa számára, hogy okostelefonján keresztül a távolból szabályozhassa a fűtő- és légkondicionáló rendszert és figyelemmel kísérhesse az akkumulátor töltésének folyamatát.

Az alapkivitel további elemei közé tartozik a hátsó parkolókamera, a gyorstöltő csatlakozó, az Intelligens Kulcs, a LED-es első fényszórók és a Bluetooth-kapcsolódási lehetőség. A Nissan LEAF az Euro NCAP törésteszt alapján a legmagasabb, 5 csillagos minősítést kapta.

Használata közben a Nissan LEAF ugyanúgy vezethető és kezelhető, mint egy hagyományos autó, de szinte hangtalan, és nem pufog ki káros gázokat. A Nissan LEAF nagyszerű vezethetőségével is felhívta magára a figyelmet, hiszen élénk reagálású a kormányzása, zajtalan és megszakítás nélküli a gyorsulása, alacsony súlypontja révén pontosan irányítható. Amint az Európai Év Autója zsűrije megállapította: "Úgy vezethető és úgy viselkedik, mint egy korszerű autó - néhány szempontból pedig még jobban is."

"Nem kétséges, hogy a Nissan LEAF egyfajta forradalmat jelenít meg, és a már meglévő tulajdonosai szenvedélyesen hiszik, hogy a zéró-emissziós mobilitás nem a jövő, hanem már itt is van." - mondta Paul Willcox, a Nissan Europe vezető alelnöke.

"A Nissan célja a LEAF-fel mindig is az volt, hogy a zéró-emissziós mobilitást bevezesse a tömegautók piacára. Az árcsökkentés aláhúzza ezt az elkötelezettséget, és ennek révén még nagyobb lesz a hívők száma."

A frissített modell gyártását 2013 tavaszán kezdik meg a Nissan európai, angliai gyárában, Sunderlandben.

 

(forrás:nissan.hu)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!