Bulvár-celeb

2023.06.24. 05:00

Világra szóló büntetést róttak ki egy hamisított Schumacher-interjúért

Durván megsértették a legendás autóversenyzőt és családját.

MW

Forrás: AFP

Példátlan döntést hoztak Németországban az utóbbi hetek-hónapok nagy Schumi-botrányával kapcsolatban.

Megrótta a német Sajtótanács a Die Aktuelle című bulvármagazint, amely a világszerte óriási felháborodást kiváltó, félrevezető címlapsztorival állt elő Michael Schumacherről. A lap világszenzációként tálalta a Forma-1 hétszeres világbajnokának "első interjúját". 

A hamisított interjút beharangozó címlap
Forrás: Bors

Schumi, aki immár 10 éve eltűnt a nyilvánosság elől,  mint köztudott, 2013-ban síbalesetet szenvedett, és súlyos agysérülése miatt azóta is ápolásra szorul. A családja a magánélet védelmére hivatkozva titkolja állapotát a nyilvánosság előtt.

A magazin április 15-i számában megjelent, Teljesen megváltozott az életem című cikkből végül kiderült, hogy a "hihetetlen interjúban" valójában egy mesterséges intelligencia segítségével létrehozott internetes Schumacher-álprofil válaszait idézték. Az olvasókat azonban megtévesztették azzal, hogy sejtették: a kamu-Schumitól származó információk (hogyan érzi magát, követi-e a gyerekei karrierjét stb.) akár az igazitól is származhatnak.

A Funke médiacsoport rövidesen kirúgta a magazin főszerkesztőjét, és közleményben kért elnézést a  a legendás autóversenyző  családjától és a felháborodott rajongóktól - derül ki a Bors cikkéből. 

Michael Schumacher és felesége, Corinna
Forrás: AFP

Sajtótanács megítélése szerint a botrányos cikk méltóságában sértette Michael Schumachert, és mindenekelőtt a szabályzat első pontjába foglalt valósághű közlésnek nem felelt meg.

Az olvasóközönség ilyen súlyos félrevezetése rontja a sajtó hitelességét

– tartalmazza a ítélet indoklása.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában