Multimédia

2007.11.29. 15:01

Teszteltük a Call of Duty 4-et

<p>Új vállalkozásba kezdett portálunk, melyben bemutatjuk a legfrissebb PC és Konzol játékokat&#160; a nagyközönségnek, valamint tájékoztatást nyújtunk a közeljövő várható megjelenéseiről.</p>

Világháborúból a "valóságba"

Ami elsőre szembetűnhet minden játékosnak, hogy az eddig megszokott második világháborús hadszínterektől eltérően, most modern hadszíntereken játszhatjuk a játékot.

A legmodernebb és legfejlettebb fegyverekkel felszerelkezve a föld minden táján a világot fenyegető ellenséges csapatokkal kell megküzdenünk. A változatos és szemet gyönyörködtető pályákat, amerikai tengerészgyalogosként vagy brit S.A.S. katonaként kell végig harcolnunk. A legmodernebb fegyverek, hatalmas tűzerő, légi és földi csapások között kell éles szemmel és pihent elmével meghozni döntéseinket.

Bátorságra vall a fejlesztő gárdától, hogy mertek szakítani az eddigi megszokott környezettel és eltávolodtak a II. világháború csatamezőitől. Én magam ellenérzéssel fogadtam az első beszámolókat és képeket, hogy a COD 3 után (ami nem jelent meg PC-re), a jelen kor felé terelik a történetet. Azonban meg kell nyugtatnom mindenkit, hogy nem fognak csalódni. Igazi hamisítatlan Call of Duty hangulatot élhetünk át.

Ugyanaz az aprólékos pontosság - amivel a második világháborús fegyvereket életre keltették - kelti életre a modern fegyvereket is. Rengeteg hihetetlen, napjainkban használatos fegyver került a COD 4-be. Irányíthatjuk az AC-130-as predátort, ami a csatatér felett elszállva 105 milis golyókkal képes megtizedelni az ellenséget; robbantgathatunk a Javelin rakétákkal, amik simán átszakítják a tankok felső, vékonyabb pajzsát; valamint több fajta nehéz és könnyű fegyverzet közül is válogathatunk, amik közé távcsövek és egyéb kiegészítők is kerültek.

Kitartóan legyűrni a poklot

A pályákon rengeteg ellenféllel találkozhatunk, akik szintén fel vannak szerelve a legmodernebb fegyverzettel és nem is takarékoskodtak a felszerelésükkel a fejlesztők. Minden tapasztalatunkra szükségünk lesz, hogy ezt a „poklot” túléljük.

Igazi háborús dráma zajlik a szemünk előtt. A fejlesztő cég nem kicsinyeskedett amikor ki kellett dolgozni azokat a lassított felvételeket (gránát robbanásokat) melyek annyira élvezetessé és látványossá teszik a harcot. A történet egy folyamatos szálon zajlik és Mi a brit S.A.S. és a U.S Marines nézőpontokat váltogathatjuk. A történet nem túl eredeti hiszen ellopott nukleáris rakéták és Kelet-európai terroristák állnak a középpontjában, akik el akarják pusztítani az USA-t. (Ilyet már láttunk talán valahol…)

Mindezeken túl elérték azt az alkotók, hogy a legutolsó csapattársunkra is szükségünk lehet a küldetés során, ezért oda kell figyelnünk az apró részletekre is.

Igazi változásokat hozott a harc. Ésszerűbb a COD 4-ben először célozni és azután lőni. Ellenfeleink az AI-nek köszönhetően sokkal ravaszabbak lettek. Nem keverednek nyílt összecsapásba velünk, hanem a fedezékeik mögül rengeteg gránátot és aknavetőt dobnak, lőnek felénk. Ha elég ügyesek vagyunk a gránátokat vissza is dobhatjuk az ellenségre.

Különösen kegyetlen fegyver a kutyák bevetése, hiszen még mielőtt kideríthetnénk, hogy honnan is halljuk az ugatást, már a földre tepernek minket. Ettől a pillanattól kezdve néhány másodpercünk van arra, hogy közelharcban semlegesítsük Őket, vagy végeznek velünk.

Kedvező lehet azonban a fejlett AI-val rendelkező csapattársak segítsége is, akiket nem kell parancsokkal irányítanunk.

Reality COD 4-ben

Külön köszönet azért a néhány egyedi pillanatért, ami megszínesíti a játékélményt a COD 4-ben. Gondolok itt a mesterlövész puskás jelenetre, amikor egy igen távoli célpontot kell leszednünk, ami szinte lehetetlen, hiszen a szél erőséget is figyelembe kell vennünk. Lövésünk után figyelemmel kísérhetjük a lövedék röppályáját is. Ilyen hasonló finomságokkal van tele a játék, hiszen a falba csapódó lövedékeknél is figyelembe veszi a fal távolságát, anyagát és a lövedék kaliberét is. Természetesen ettől függ a reakció is.

A játék egyszemélyes COD 4 módjában az a nagyszerű, hogy hihetetlen élményben lesz részünk. Persze ez nem lehetne így, ha a hangok és a megjelenítés nem lennének kifogástalanok. A játék az elejétől a végéig kifogástalan. A textúrák nagyszerűek, csapattársaink animációi kiválóak, kitűnő por-effektek és csillogó fényhatások kerültek bele. A hangok is figyelemreméltóak. Az összecsapások zajosak. Társaink üvöltései, ellenségeink átkozódásai, és a gránátok hangja, amikor a lábunk előtt puffannak a földön - mind hihetetlenül lenyűgözők. A játék technikai kivitelezése tökéletes, nem fog csalódást okozni. Vigyázat! Ne feledkezzünk bele a látványba, mert elveszítjük a csatát. Azonban néha még ezt is megéri…

Hálóban a haverokkal

A több személyes játék a már megszokott osztály alapú. Azonban itt nem kell meghatároznunk, hogy milyen kasztúak legyünk: orvos, mesterlövész, gépfegyveres stb. Itt tapasztalati alapon sorolnak osztályba minket.

A játék kezdetekor négy előre megszerkesztett osztályból választhatunk, majd a negyedik szint átlépése után gyorsan megnyílik előttünk a COD4 igazi világa. Innen kezdve saját karakterosztályokat hozhatunk létre. Ha szintet lépünk, újabb fegyverekhez, eszközökhöz és perkekhez (speciális képességek) jutunk hozzá. Mindennek tetejébe, számos kihívás tartozik minden fegyverhez, és ha ezeket is teljesítjük, további lehetőségek nyílnak meg előttünk.

Ha jól teljesítünk a harctéren, in-game bónuszokat kapunk légi támogatás formájában. Ha megölünk három ellenséget és életben maradunk, akkor fellőhetünk egy UAV trackert, így radarunkon rövid időre láthatjuk az ellenség pozícióit. Ha ötöt ölünk meg, akkor légi támogatást hívhatunk a pálya kijelölt részére. Ha viszont hetet, akkor bevethetünk egy harci helikoptert, ami a pálya felett körözve minden látható ellenséget leszed. Az utóbbi két légi támogatásból származó koponyák a mi eredményünket növelik, tehát nevetségesen sikerekre tehetünk szert. Ha egyszer megszereztük a helikoptert, halálunkig nem számíthatunk további segítségre, mivel csak azután áll vissza a támadások sora.

Call of Duty 4 összesen 16 pályát és 13 multiplayer variációt tartalmaz. A PS3 és az XBOX 360 esetében 18-at, a PC verzióban pedig 32-en játszhatunk egyszerre.

Játékmódok arzenálja

A játékmódokban rengeteg lehetőség közül választhatunk. Van köztük megszokott deathmatch és team deathmatch, de számos cél- alapú módra is lehetőséget kapunk. Az egyik legkülönlegesebb a szabotázs mód. Ebben mindkét csapatnak saját bázisa van, a pálya közepére pedig egy bomba került. Cél az, hogy megszerezzük a bombát, elhelyezzük az ellenséges bázison, élesítsük, és addig őrizzük, amíg felrobban. Mivel lehet respawnolni, fergeteges csaták alakulnak ki a bomba birtoklásáért. Ebben a mod-ban sokkal több időbe telik egy forduló hiszen a bomba tulajdonosa és pozíciója mindig változik.

Összességében egy igazi, profi játékot ismerhettünk meg a COD 4-ben, ami tovább öregbíti a játéksorozat hírnevét. Mindenkinek ajánlom aki szereti az FPS játékokat. Itt befejezem a cikket, hiszen már vár az elmentett állás...

További információk

A Cod 4 PC,PS3  és  xbox360-ra jelent meg.

Gyártó: Activision
Ár: 9990 Ft

Hardverkövetelmény:
- 2,4 Ghz Intel pentium 4 processzor
- 512 Mb Ram
- GeForce 6600 vagy Ati Radeon 9800 pro
- 8 GB tömörítetlen szabad lemezfelület

További információkat a www.camelotplaza.hu honlapon olvashattok!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!