Toborzás

2022.11.23. 12:46

Pilóta lennél a hadseregben? Ezekre a tulajdonságokra szükséged lesz

A Debreceni Egyetem Műszaki Karán járt a Magyar Honvédség Pilóta-Toborzó Csoportja.

Forrás: Bekecs Sándor

A Magyar Légierő karrierlehetőségeiről tartott előadást a Magyar Honvédség Pilóta-Toborzó Csoportja szerda délelőtt a Debreceni Egyetem Műszaki Kar (DE MK) hallgatóinak. A szakemberek a felvételi eljárás folyamatáról, a követelményekről és képzési sajátosságokról adtak tájékoztatást. Az eseményen Gripen-, illetve helikoptervezető katonák is részt vesznek, akik saját tapasztalataikat osztották meg a fiatal hallgatósággal.

– Az egyetem műszaki karának egyik társadalmi kötelessége, hogy az élet minden területére mérnököket képezzen. Nincs ez másképp a honvédelem területén sem. Az összes szakunk képes arra, hogy az ott végzett hallgatóink a honvédségnél sikeresen helyezkedjenek el a Magyar Honvédség kötelékében – mondta a toborzóprogram megnyitóján Husi Géza dékán. Mint kifejtette, mintegy 64 országból 200 hallgató van a műszaki kar repülőmérnök képzésén, melynek végén szakszolgálati engedélyeket kapnak a végzett diákok. Emellett olyan szakképzést is nyújtanak, melynek eredményeként helikopter- és légitársasági pilótákat képeznek. – Közös feladatunk, hogy ezekre a képzésekre minél többen jelentkezzenek, továbbá aki a honvédség keretein belül szeretne pilótává válni, annak az alapképzést bármelyik szakon megadjuk - hangsúlyozta.

Husi Géza (balról) és Szűcs Imre ezredes
Forrás: Bekecs Sándor

A hazai pilótaképzés Szolnokon történik felsőoktatás keretében, melynek végén a diploma és a pilóta végzettség mellett hadnagyi rangot szereznek a katonatisztek. Hári Szilveszter László alezredes, a Szegedi Toborzóközpont parancsnoka kérdésünkre elmondta: a képzés két fő részből tevődik össze. Az első Budapesten történik egy általános katonai kiképzés formájában, majd Szolnokon folytatódik konkrét pilótaképzéssel. – Alapvetően azokból válhat pilóta, akik szeretnek tanulni, kiváló egészségnek örvendenek, sportosak, nagyon kitartóak és fegyelmezettek. Ha valaki ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezik, akkor Kecskeméten egy repülőorvosi vizsgálaton kell részt vennie és azt követően kezdheti meg a kiképzést – részletezte. A felvételi eljárás hagyományosan a Felvi rendszerén keresztül történik, kiegészülve egy felvételi elbeszélgetéssel, melyet a képzőintézmény, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szervez. Hári alezredes kiemelte: a tanulmányi évek alatt 300 ezer forintnyi illetményt kapnak a hallgatók.

Hári Szilveszter László
Forrás: Bekecs Sándor

Bózsik Anna hadnagy, a Szolnoki Helikopter Bázis helikopterpilótája idén végzett a képzésen. Véleménye szerint, egy pilótajelöltnek jó alapokkal kell rendelkeznie matematikából, fizikából, előny a műszaki affinitás, valamint az erős angol nyelvtudás. – Időjárástól függően szinte minden nap felszállunk. Vannak reggeli, illetve délutáni és esti repülések is beosztástól függően, melyek során a repülési követelményeknek alapján hatjuk végre a megadott feladatokat – avatott munkájuk egy kis szeletébe a fiatal pilóta, aki a képzéssel kapcsolatban még hozzátette: az első nagy mérföldkő a hallgatók első önálló repülése a kiképzőgépen. 

Bózsik Anna hadnagy, helikopterpilóta
Forrás: Bekecs Sándor

BS

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában