2012.09.13. 15:03
Torlódások az épülő debreceni körforgalomban
Debrecen - Aki teheti, kerülje el a reggeli és délutáni órákban a Debreceni Egyetem főépületével szemközti csomópontot, a létesítendő körforgalom miatt ugyanis reggel és délután jelentős torlódások alakulnak ki.
Debrecen - Aki teheti, kerülje el a reggeli és délutáni órákban a Debreceni Egyetem főépületével szemközti csomópontot, a létesítendő körforgalom miatt ugyanis reggel és délután jelentős torlódások alakulnak ki.
A Napló levelezési fórumán, az agorán néhányan megosztották ezzel kapcsolatos tapasztalataikat és véleményüket. Alább a szeptember 12-én, kedden írottakból idézünk.:
Nem kértek rendőrt
Szerencsére - rendőrök segítik az egy-egy sávra szűkített úton az autófolyamban araszolókat, hogy lehetőleg baj nélkül célba érjenek. Nincsen könnyű dolguk. Még úgy sem, hogy két helyszínen (az Egyetem sugárút torkolatában és a Nagyerdei körútnál) összesen hárman igyekeznek összehangoltan levezényelni a történéseket. (Molnár Zsolt)
A rendőrség saját hatáskörében döntött úgy, hogy rendőri irányítást rendel ki az Egyetem térre. Sem az önkormányzat, sem a kivitelező nem kezdeményezte ezt tőlük. A rendőri irányításnak ebben a helyzetben forgalomlassító hatása van és ezt a gyakorlat be is bizonyította. Eddig – kellő körültekintéssel – folyamatosan lehetett haladni, ma reggel viszont a Bolyai utcáig torlódott fel a forgalom. (Varga László)
A kategorikus „nem szükséges” álláspontot nem értem. Ma reggel – mint máskor is – a Pálma felől érkeztem ide. Ott állt a sor vége, és jól érzékelhetően, szabályos időközönként (10-12 autó plusz a megállás sebességgel) haladtunk előre. Senki nem dudált. Rendőri irányítás nélkül a Postás üdülőtől nem egyszer lassabban értem célba, dudálások és idegeskedések közepette. Szerintem mégis csak jó, hogy itt voltak a rendőreink. (Molnár Zsolt)
Mint korábban volt gyakorló rendőr alátámaszthatom azon állítást, hogy a rendőri irányítás káoszt, forgalomlassulást okoz. Kivéve a villámgyors intézkedéseket. Az Árpád téren sincs szükség rendőri irányításra, viszont gyors beugrásokra, a dugó megszüntetésére igen. Csak az a baj, hogy véleményem szerint ma kevesen vannak az állományban, akik alkalmasak lennének komoly forgalmi probléma megoldására. (Horogh Zsolt)