Debrecen-Füzesabony

2020.09.25. 17:50

Jól halad az átfogó vasútfejlesztés, négy állomást is átépítenek

A projektben többek között 34,1 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány a V-Híd munkájával.

A V-Híd Építő Zrt. workshoppal/gépbemutatóval egybekötött születésnapi rendezvénye Debrecenben. 20200918 Debrecen Fotó: Matey István MI Hajdú-bihari Napló

Fotó: Napló-archív

A Debrecen ipari fejlődésére reagáló, a cívisvárost Füzesabonnyal összekötő vasútvonalat fejlesztő projektet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósítják meg. A kivitelező V-Híd Zrt. nemrégiben a BMW-gyárat is magába foglaló Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez vezető vasúti pálya mellett ünnepelte ötéves fennállását. Az eseményen bemutattak egy modern vasútépítő gépsort, amelyből mindössze három darab létezik a kontinensen. A beruházás munkálatairól nemrégiben újabb információk láttak napvilágot.

Befejeződött a Vértesi úti vasúti átjáró átépítése, ezért azt hétfőtől visszaadják a forgalomnak. A Kishegyesi úti átjárót azonban október 5. és 22. között lezárják, időszakosan nem csupán az autós, de a gyalogos forgalom elől is

tájékoztatta portálunkat a NIF Zrt.

A teljes fejlesztésben az érintett vonalszakaszon a meglévő nyomvonal felújítását végzik el 11,6 kilométer hosszan, 3,6 kilométeren pedig a szükséges korrekciókat építik meg. Debrecen és Tócóvölgy állomások között kétnyomosítják a pályát.

A projekt során összesen 31,4 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány.

Négy állomást is átépítenek

Debrecen állomáson az üzemi épületet, Tócóvölgy állomáson pedig a jelenlegi felvételi épületet alakítják át. Macs Ipari Park állomáson új üzemi épület létesül, Macs állomáson pedig a jelenlegi felvételi épület helyén egy új felvételi épületet alakítanak ki – részletezi a magyarepitok.hu.

A projekt számos további munkafolyamatot foglal magába:

  • kiépítik és átalakítják a térvilágítást az állomásokon és a létesülő megállóhelyeken,
  • átalakítják a felsővezetéki rendszert Debrecen állomáson,
  • új állomási és vonali biztosítórendezéseket építenek és Debrecenben a jelenlegi biztosítóberendezést átalakítják,
  • központi forgalomirányító rendszer jön létre a vonalszakaszon, és forgalomirányítási központ létesül Macs Ipari Park állomáson.
  • új kábelhálózatot és integrált vasúti távközlő rendszert építenek ki az állomásokon és a vonalon,
  • új kitérőket építenek.
  • Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában