HAON - PR cikk

2013.03.27. 10:45

A nemzetközi sikerhez nyelvtudás szükséges

Melyik cég stratégiájában ne szerepelne az a célkitűzés, hogy nemzetközi szinten meghatározó sikereket érjen el? Egy jó termék önmagában azonban kevés ehhez a sikerhez. A nemzetközi érvényesüléshez elengedhetetlen a megfelelő nyelvtudás: be kell tudni mutatni cégünket, termékünket, az értékesítési folyamatban meg kell győznünk az ügyfelet, értékesítés után pedig ápolni kell az ügyfélkapcsolatokat. Ezt nyelvtudás nélkül nem lehet eredményesen véghezvinni.

Melyik cég stratégiájában ne szerepelne az a célkitűzés, hogy nemzetközi szinten meghatározó sikereket érjen el? Egy jó termék önmagában azonban kevés ehhez a sikerhez. A nemzetközi érvényesüléshez elengedhetetlen a megfelelő nyelvtudás: be kell tudni mutatni cégünket, termékünket, az értékesítési folyamatban meg kell győznünk az ügyfelet, értékesítés után pedig ápolni kell az ügyfélkapcsolatokat. Ezt nyelvtudás nélkül nem lehet eredményesen véghezvinni.

Tisztában vannak ezzel a 15. születésnapját idén ünneplő Neuron Szoftver Kft. vezetői is, akik a cég stratégiai céljai közé sorolták munkatársaik nyelvtudásának fejlesztését. Ennek a projektnek egyik fontos lépése, hogy a múlt hónapban érkezett a céghez egy gyakornok Hongkongból, akinek elsődleges feladata az aktív angol nyelvtudás fejlesztése.

Arra a kérdésre, hogy milyen elvárásokat támasztanak az együttműködéssel kapcsolatban, Bodrogközi László, a Neuron ügyvezetője az alábbi választ adta: „Eddig is voltak más országokban ügyfeleink, rendszereinket jelenleg öt európai országban használják. Azt látjuk, hogy ha növelni szeretnénk jelenlétünket az európai piacon, akkor komoly erőforrásokat kell fordítani a nyelvtudás fejlesztésére, mivel a külföldi sikerhez elengedhetetlen az angol nyelvismeret. Ettől az együttműködéstől azt várjuk, hogy munkatársaink bátorságot és magabiztosságot szerezzenek az angol nyelv használatában, hiszen az általánosságban elmondható, hogy hiába rendelkeznek a munkavállalók nyelvvizsgával, ha tudásuk passzív és nem tudják a gyakorlatban alkalmazni.”

A Neuront 1998-ban alapították, a debreceni székhelyű cég 15 éves tapasztalattal rendelkezik értékesítés-támogató, logisztikai és ügyfélszolgálati informatikai megoldások tervezésében, megvalósításában és üzemeltetésében, valamint helpdesk területen. Kezdettől fogva a telekommunikációs szektor részvevőinek szállít értékesítés-támogató informatikai megoldásokat. „Ez egy olyan terület, ahol komoly felkészültséggel nemzetközi sikereket lehet elérni. Mi is ezért dolgozunk nap, mint nap. Mindig készen kell állni arra, hogy az adódó lehetőségeket kihasználjunk. Ha holnap például Lengyelországba hívnak egy bemutatóra, akkor ne jelentsen problémát az angol nyelvű előadás és meggyőzően tudjuk magunkat bemutatni.” – fogalmazta meg a Neuron marketing vezetője.

„Bízunk abban, hogy erőfeszítéseink már rövid távon látványos fejlődést hoznak, és próbálunk minden lehetőséget megragadni, hogy munkatársaink bátran használják elsősorban az angol nyelvet. Honkongi gyakornokunk érkezése óta a belső prezentációinkat is angol nyelven készítjük el. A következő lépés a belső angol nyelvű előadás, amely nagyon hasznos készségfejlesztő módszer egy védett környezetben és egy kevésbé éles helyzetben.

A fiataloknak tehát a szakmai ismeretek mellett nagy hangsúlyt kell fektetniük a nyelvtudás fejlesztésére is, és azt a készséget, hogy úgy használják az idegen nyelveket, mint az anyanyelvüket, már tanulmányaik alatt meg kell szerezniük.” – zárta a beszélgetést Bodrogközi László.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!