2020.03.19. 09:43
Ülünk a négy fal között: a hazai e-piac megugrott
A karantén hatására átrendeződnek a vásárlói szokások.
Kép: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
Ezt mutatják a legújabb piaci jelzések, amelyekből kiderül, hogy az otthon maradást előkészítő lépések minden kétséget kizáróan az online kereskedelmet erősítik.
Az elmúlt hónapban
kétszer annyian kerestek rá Google-n a „Tesco és az Auchan házhozszállítás” kifejezésekre,
mint egy évvel ezelőtt, a webshopok kosarai pedig egyre gyorsabban megtelnek, mióta fennáll a jelenlegi egészségügyi helyzet.
Ezt jelzik a Google Trends adatai, amelyek szerint március elejéhez képest közel 70 százalékkal nőtt a keresések száma az “auchan házhozszállítás” kifejezésre, míg a Tesconál az elmúlt öt évhez képest rekordmennyiségű kattintás történt mostanában. – A mai nappal pedig kapacitáshiány miatt nem is tudnak több rendelést fogadni – jelezte lapunknak Alberti Dorina, online marketing szakértő.
Kun Álmos, a magyar tulajdonú Dockyard üzletlánc marketing vezetője elmondta a Magyar Nemzetnek, hogy tavaly márciushoz képest 80 százalékkal nőtt a webshop forgalma a hónap első felében, míg az üzletekbe betérő vásárlóké 30-40 százalékkal visszaesett.
A SzerszamKell.hu barkácsáruháznál a tavalyi év azonos időszakához képest a februári és márciusi rendelésszám mintegy duplájára nőtt, januárhoz képest 60-70 százalékos az emelkedés. Ebben minden bizonnyal a tavasz közeledte is szerepet játszott, habár
az elmúlt hetekben a szájmaszkok és kézfertőtlenítők eladásából származott nagy rendelésük.
– Most nem a kényelmen van a hangsúly, hanem a biztonságon, hiszen kisebb a valószínűsége, hogy megfertőződünk, ha csak közvetlenül a futárral kerülünk kapcsolatba egy rövid időre. A jelenlegi veszélyhelyzetben pedig kiemelten fontos odafigyelni arra, hogy hány emberrel érintkezünk egy nap – fogalmazott Nagy Gábor, a SzerszamKell.hu ügyvezetője.