2012.07.09. 15:06
Esett az eladott kabriók száma
Az autógyártók most hozták nyilvánosságra a legfrissebb eladási adatokat, melyből tisztán látszik, hogy a kabriók eladása nagyot zuhant.
Az autógyártók most hozták nyilvánosságra a legfrissebb eladási adatokat, melyből tisztán látszik, hogy a kabriók eladása nagyot zuhant.Annak ellenére, hogy most, a nagy nyári hőségben kellene szárnyalniuk a számoknak. A szegmens a teljes eladások 2%-át teszik ki, 2011-ben pedig épphogy 1% fölött maradt ez az arány. Mit történt tehát a szabadság szimbólumaival?
A legfontosabb ok az ár. A kabrió változatokat mindig jóval magasabb áron kínálták és ez a szakadék egyre csak nőtt. Gyakorlatilag alig van a tömegeknek szánt, megfizethető árú kabrió a piacon. A második ok pedig a kor. Az előző generáció még élt-halt a lehajtható tetőért, viszont a mostani már nincs oda érte. Sokkal többre becsülik a klímát, mely hűsít és a fejük sem ég meg a napon. A gazdasági válság pedig tovább mélyítette azt a nézetet, hogy egy autó legyen praktikus. Egy kabrió sok minden, csak nem az. Általában két személyes, nagy motorral, sok fogyasztással és kicsi csomagtartóval. Ha így nézzük, akkor a tehetős, gyermek nélküli fiatal pároknak jó vagy kapuzárási pánikot éppen megélő idősebbeknek.
Nincs tehát ebben semmi meglepő és egy jó darabig nem is fognak eltűnni az utakról.