Szabolcs-Szatmár-Bereg

2013.04.05. 13:33

Húsz méter kábel hiányzik a fényhez

Buj - Dühös levéllel kereste meg szerkesztőségünket egy olvasónk. Tarjányi István azt nehezményezte, hogy idős hozzátartozói március 14-ike óta áram nélkül maradtak buji lakásukban.

Buj - Dühös levéllel kereste meg szerkesztőségünket egy olvasónk. Tarjányi István azt nehezményezte, hogy idős hozzátartozói március 14-ike óta áram nélkül maradtak buji lakásukban.Feleségem 85 éves szülei 2013. március 14-től áram nélkül élnek, a mai napon 2013.04.04.-én még mindig nem hajlandóak az áramszolgáltatást helyreállítani.

Történt, hogy 03.14-én a vihar miatt Buj községben is meghibásodtak az áramszolgáltató berendezései, közel egy hét alatt sikerült a hibát elhárítani. Ekkor az idős emberek észrevették, hogy az oszlopról bejövő két vezetéket a szél összefújja, ezért az szikrázik. Azonnal jelentették a hibát az E.On-nak, majd lekapcsolták a ház főkapcsolóját, az esetleges nagyobb bajok elhárítása érdekében.

Ez pénteki napon történt, várták a szerelőt, vasárnapig semmi nem történt, majd vasárnap ismét jelezték a hibát, ekkor az ügyintéző azt közölte, hogy a pénteki bejelentésnek nincs nyoma.

Erre a bejelentésre kiérkeztek a szerelők és megállapították, hogy ugyan az ő vezetékük a hibás, de az öreg ház vezetékei is elavultak, ezért ahelyett, hogy kijavították volna a hibát, levágták a vezetéket az oszlopról. Adtak egy vállalkozó villanyszerelő elérhetőségét, akinek a munkáját ők elfogadják. Az idős emberek felkeresték a vállalkozót, aki a házban a hibát nagyon gyorsan és szakszerűen kijavította.

A javításról készült iratot az E.ON-nak leadta 03.27.-én. Több esetben telefonáltunk az E.On-nak, közöltük velük, hogy 85 éves emberekről van szó, tanúsítsanak némi megértést. Cinikusan azt a választ adták, hogy hiába telefonálgatunk akár hová, nekik az ügyintézés 4 + 4 munkanap! Szóval 8 munkanap, ebbe beleesett a húsvét. Szinte folyamatos a kapcsolatunk az E.on ügyfélszolgálatával, de nem tudják kideríteni, hogy hol "utazik" a papír. A mai napon azt mondták, hogy hétfőn, azaz 8-án kötik vissza az áramot, tehát újabb hétvége esik bele az ő határidejükbe!

Húsz méter kábel hiányzik a fényhez

Tisztességben megőszült tanárember Nagy Mihály, az Arany János utca lakója. Feleségével közösen mesélik, miért nincs áram a házban már csaknem egy hónapja. Mihály bácsi így emlékezett: amikor jött a vihar, összeért két drót. Hatalmas lángok csaptak ki belőle, ezért szóltunk az EON-nak, jöjjenek ki, csinálják meg.

– Felesége hozzátette - a szomszéd szólt, mert nagyot pukkant, meg villámlott az egész, mondta is, Mihály bácsiéknál vége az áramnak. – Mihály bácsi vette vissza a szót – a bejelentés után napokkal jött ki egy szerelő, de csak levágták a vezetéket az oszlopról, ami behozta az áramot a házig. – Mihály bácsi mutatja az elszenesedett kábeldarabot, ami karikába hajtva őrzi a zárlat nyomait. - Az volt a baj, hogy az EON emberei szerint a házig vezető rész is megsérült. Ajánlottak egy szerelőt, aki három napon belül kijavította a hibát, de ő nem kötheti rá a vezetéket az EON utcai hálózatára. Huszonhárom napja vagyunk áram nélkül, mert hiába jeleztük a szolgáltatónak a hibát, eddig nem kötötték vissza a kábelt. Miután átalányt fizetünk, már itt az új számla, miközben ebben a hónapban még csak gyertya, meg egy kislámpa mellett olvashattuk az újságot. A fagyasztóban volt egy fél disznó, minden tönkrement. Szabad ilyen hanyagnak lenni?

Válasz az E.ON-tól

– Még ma, vagyis pénteken megtörténik a buji idős házaspár otthonának visszakapcsolása a hálózatra – mondta Egyházi Nikoletta.

Az E.ON sajtószóvivője hozzátette: természetesen ez díjmentes, csak azt a költséget kellett kifizetniük, amennyit az elavult belső hálózat javításáért kért tőlük a szerelő. A szóvivő elmondta, hogy a havaria helyzet után derült ki: több száz olyan fogyasztási hely van, ahol a belső vezetékhálózat balesetveszélyes állapota miatt nem volt lehetőség helyreállítani az áramszolgáltatást. A javítási munkálatok elvégzését követően a szolgáltatóval kell időpontot egyeztetni, amikor a visszakapcsolás megtörténik. A szóvivő azt ígérte: előre veszik az ilyen ügyeket annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb legyen villany a fogyasztóknál.

KM-BM

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!