Nagyvilág

2019.03.17. 17:24

Érintetlen édenkertben landoltunk

Seychelle-szigetek - Álomszépek a strandok, de a hely varázsát mégis a természet adja.

Legtöbben életükben még egy tollat sem nyernek a tombolán, viszont akadnak olyan szerencsések is, akiknek a sorsolás végkimenetele a legnagyobb álmukat teljesíti. Így történt Kingával is, aki néhány éve egy páros úttal lett gazdagabb, lehetőséghez jutva, hogy egy általa választott emberrel karöltve elutazzon a Seychelle-szigetekre. A harmincnyolc éves, kétgyermekes édesanya barátnőjével, Beátával vágott neki az életre szóló kalandnak, amely életük egyik legmeghatározóbb fejezete marad. – Mindig is imádtam utazni, körülbelül húsz országban járhattam már. Azonban mióta a gyermekeim megszülettek, csak ők léteznek számomra, ezért nem is gondoltam volna, hogy valaha nélkülük elutazom egy másik földrészre. Amikor a tombolasorsoláson meghallottam a saját nyerőszámomat, egyszerűen nem akartam hinni a fülemnek. Nagyon boldog voltam, és már azon gondolkodtam, hogy kinek is fogom ajándékba adni az utat. Viszont a családom áthúzta a számításaim, a férjem hallani sem akart róla, hogy más menjen helyettem a csodálatos szigetre. Így engedtem a csábításnak, Berlinen és Abu Dhabin át megérkeztünk legkedvesebb barátnőmmel a Seychelle-szigetekre, s ott hét fantasztikus napot tölthettünk el – kezdte élménybeszámolóját az édesanya.

Mahé szigete

A trópusi szigetországot az Indiai-óceán öleli körbe, Madagaszkártól nem messze található, s a turisták egyik legkedveltebb úti célja. Aki meghallja, hogy Seychelle-szigetek, annak egyből a luxus és a paradicsom jut eszébe, s ez nem véletlen. Idilli, békés környezet, ámulatba ejtő látkép fogadja a mesebeli tájra érkezőket. Álomszépek a strandok, de a hely varázsát mégis a természet adja, amely szinte az év minden egyes napján ugyanolyan csodásan pompázik. – Fehér homok, azúrkék óceán, végtelen nyugalom uralkodik a trópusi környezetben. Mahé szigetén, egy négycsillagos szállodában szállásoltak el minket a part mentén. Olyan csodálatos volt a kilátás, hogy talán szavakba nem is lehetne önteni. Voltam már jó néhány helyen, de ehhez foghatót még soha nem tapasztaltam. Szinte lézengenek az emberek, mindig találtunk olyan partszakaszt, ahol rajtunk kívül nem volt senki. Persze pontosan ez adja a hely varázsát, hogy nincs tömeg, békesség uralkodik. A természet élvezetét semmi sem zavarhatja, olyan érintetlennek tűnik minden, mintha egy lakatlan szigetre sodort volna egy eltűnt halászhajó – hangsúlyozta.

A vadvilág megismerése

A harmincas éveikben járó nők mindent feltérképeztek, amit csak lehet. A szigeten nem a bulizás és az éjszakába nyúló tánc a jellemző, hanem a természet és a vadvilág megismerése. – Mahé szigetén a botanikus kert egyszerűen káprázatos, a mindennapos esőzéstől dús és színes a növényzet. Az egyik nap komppal elmentünk La Digue-szigetre, ahol csak kerékpárral és gyalog lehetett közlekedni, mivel az érintetlenségét így akarják fenntartani, a világörökség részeként tartják számon. Teknőssimogatásban is volt részünk Curieuse szigetén, ahol egy egész teknősfarm fogadta a látogatókat.

Aki a Seychelle-szigetekben gondolkodik, annak számolnia kell azzal, hogy nagyon drága minden. Fantasztikusak a helyi ételek, valóságos ízkavalkádot ismerhetünk meg, de szinte horribilis áron. Sokáig nem szerettem a tengeri herkentyűket, de a szigeten olyan finom halételeket kóstolhattam, hogy beléjük szerettem. Igaz, nem a szórakozásról híres a vidék, viszont a Takamaka rum megkóstolása nélkül senki ne térjen haza a mesevilágból – tette hozzá mosollyal az arcán.