Nagyvilág

2017.08.31. 07:13

10 tény a világ leghíresebb logóiról, amiről fogalma sem volt

Szinte minden nap találkozunk a következő márkák jelképeivel, de még csak bele sem gondoltunk, hogy készülhettek.

Szinte minden nap találkozunk a következő márkák jelképeivel, de még csak bele sem gondoltunk, hogy készülhettek.

Apple

A legenda szerint az Apple logó Alan Turing matematikushoz köthető, aki úgy halt meg, hogy beleharapott egy mérgezett almába. A valóság viszont sokkal egyszerűbb: Rob Janoff, a logó dizájnere azt mondta, hogy azért a harapott alma a jelkép, mert ha egészben lenne, úgy könnyen össze lehetne téveszteni más gyümölccsel.

Ferrari

Sokan azt gondolják, hogy a Ferrari logója a lóerőt szimbolizálja, de ez nem igaz. Enzo Ferrari az életrajzában megemlíti, hogy a ló alakja eredetileg egy olasz pilóta, Francesco Baracca repülőgépén szerepelt. A logót a pilóta édesanyja adta Enzo Ferrarinak, miután az megnyert egy versenyt.

Wikipédia

Nem meglepő, hogy egy földgömböt ábrázol. A puzzle a többnyelvűség szimbóluma, a darabok különböző nyelvek betűit tartalmazzák és a "Wikipédia" szót lehet belőlük kiolvasni. A hiányzó puzzle azt jelenti, hogy az enciklopédia még nem teljes.

Android

A grafikus dizájner, Irina Blok és csapata egy robotot formált meg, amely könnyen felismerhető. Az inspiráció egyébként a nyilvános vécék szimbólumából ered.

McDonald’s

A cég 1962-ben megkért egy pszichológust, Louis Cheskint, hogy tervezze meg a gyorsétterem szimbólumát. A szakember azt javasolta, hogy a Speedee the Cook logója helyett arany betűkkel formáljanak egy "M" betűt. Úgy gondolta, a forma a női mellre emlékezteti az embereket, amely a boldog gyermekkort juttatja észbe és fokozza az étvágyat. Érdemes azonban megemlíteni, hogy az "M" figuráját nem Cheskin találta ki, azok már 1950 óta jelen voltak az éttermekben.

Lacoste

1923-ban René Lacoste a csapatkapitányával, Alan Mooreal sétált az utcán, amikor egy kirakatban megpillantott egy krokodilbőr táskát. René és Alan fogadtak, hogy ha René megnyeri a következő játékot, akkor megkapja a táskát. Lacoste vesztett, de a sztorit hallotta egy újságíró és megírta, hogy a teniszező ugyan nem nyert, de úgy harcolt, mint egy krokodil. Így kapta Lacoste a becenevét, a cég pedig később megkapta a hüllő jelképét.

BMW

A szóbeszéd szerint a BMW logóját egy repülőgép propelleréről mintázták, valójában azonban nem így van. A logóban a kék-fehér szín Bajorország színeit jeleníti meg.

Nike

A világ egyik legértékesebb logója, de nagyon olcsón, mindössze 35 dollárért vették. Phil Knight, a vállalat tulajdonosa 1971-ben kifizette Carolyn Davidsonot a munkájáért, de nem volt elégedett az eredménnyel, később azonban mégis sikeres lett. A logót gyakran kapcsolják, Nike-hez, a győzelem istennőjéhez.

Pepsi

A Pepsi logója egyszerűnek tűnik, de többe került, mint gondolná: 1 millió dollárba. A forma arányait úgy alakították ki, hogy az az emberi szem számára a lehető legkellemesebb látványt nyújtsa.

Metro Goldwyn Mayer

Az MGM stúdió logójához 1917 óta 7 különböző oroszlánt használtak. Először megszelídítették az állatokat, majd beidomították őket arra, hogy üvöltsenek. A képen látható oroszlán MRI-vizsgálatra készül, nem pedig a forgatást vezényelték ily módon.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!