Magyarország

2018.04.11. 12:39

Nielsen: nőtt a fogyókúrás készítmények forgalma

Budapest - Csaknem másfél milliárd forintot költöttek fogyókúrás készítményekre Magyarországon 2017. március és 2018. február között, mintegy 2 százalékkal többet az előző év azonos időszakához képest - közölte a Nielsen piackutató szerdán az MTI-vel.

Budapest - Csaknem másfél milliárd forintot költöttek fogyókúrás készítményekre Magyarországon 2017. március és 2018. február között, mintegy 2 százalékkal többet az előző év azonos időszakához képest - közölte a Nielsen piackutató szerdán az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint áprilisban meglódul, májusban pedig tetőzik a fogyókúrás szerek eladása, ebben a két hónapban termelődik a teljes éves forgalom több mint ötöde.

A Nielsen példaként említi, hogy decemberben a májusi forgalom felét hozzák a fogyókúrás készítmények, viszont az év végi ünnepek után, januárban fellendül az értékesítés.

A fogyókúrás készítmények között a különféle kapszulák a legnépszerűbbek, az eladások mintegy felét teszik ki; 45 százalékkal ezüstérmesek a porok, vagyis shake-alapok. A folyadékok, oldatok, pezsgőtabletták és ampullás termékek részesedése elenyésző.

Az értékesítések kilenctizede a drogériákban történik.

A közlemény idézi Rhorer Dávidot, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét, aki jelezte: a WHO adatai szerint a magyar lakosság közel kétharmada túlsúlyos, miközben a Nielsen egy globális kutatása szerint a magyaroknak csak a fele, megközelítőleg ötmillió ember véli úgy, hogy súlyproblémái lennének. Ebből az ötmillióból azonban négyötöd dolgozik is azon, hogy ledolgozza a súlyfelesleget.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!