2017.05.13. 12:04
Aki nem regisztrál, nem telefonál tovább: adategyeztetésre kérik a feltöltőkártyásokat
Debrecen - Nagy roham várható a mobilszolgáltatók ügyfélszolgálatain június utolsó napjaiban.
Debrecen - Nagy roham várható a mobilszolgáltatók ügyfélszolgálatain június utolsó napjaiban.
Egy rendelet alapján ezentúl egy egyéni feltöltő kártyás SIM-kártyával rendelkező mobiltelefon előfizetőnek legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek maximum ötven előre fizetett kártyája lehet.
Az adategyeztetésről mindhárom nagy mobilszolgáltatónak tettünk fel kérdéseket. A Telenor sajtóosztálya részletes, a Vodafoné szűkszavú választ adott. A hajdú-bihari előfizetőkre vonatkozó kérdéseket megkerülték. A T-Mobile nem válaszolt.
Fotó: AFP / Tobias Schwartz
Közléseikből az derült ki, hogy a feltöltőkártyás előfizetők jelentős része idősebb, illetve gyerekek, diákok, akiknek jellemzően a család vesz egy kártyás telefont, hogy elérhetők legyenek, ugyanakkor kiszámítható maradjon a mobilozásra szánt családi költségvetés.
Interneten is lehet
Azt is megtudtuk, hogy a mobilszolgáltatók a hírközlési jogszabályok értelmében eddig is kötelesek voltak nyilvántartani a kártyás előfizetők nevét, születési nevét, lakóhelyét, anyjuk nevét, születési helyét és idejét, valamint a kapcsolattartási adatokat. Ugyanakkor ezek az adatok időközben megváltozhattak, pontosításra szorulhatnak; valamint sok esetben az eredeti vásárló más személynek adta át a feltöltőkártyát. Az új jogszabály arról is rendelkezik, hogy a szolgáltatóknak a személyes adatokat a Belügyminisztérium adatbázisában ellenőrizniük kell június 30-ig, valamint ezt az adategyeztetést évente meg kell ismételniük.
Információink szerint a személyes ügyintézés mellett már online is egyeztethetik adataikat a feltöltőkártyás ügyfelek a Telenornál és a Magyar Telekomnál, rövidesen a Vodafone is biztosítja ezt a lehetőséget.
HBN–OCs
Idén június 30-ig kell azonosítaniuk a feltöltőkártyás előfizetőket a mobilszolgáltatóknak, mivel a törvény szerint megszűnik az az előfizetés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg határidőig - hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Minél jobban magyarázzák, annál inkább nem értem, hogy minek kell több millió feltöltőkártyás mobiltelefon előfizetéssel rendelkező magyar állampolgárnak ezekben a hetekben újra regisztráltatnia adatait a mobilszolgáltatóknál, amikor ezt egyszer – a vásárlás pillanatában – már mindenki megtette. Orosz Csaba írása.