utazás

2019.09.07. 15:20

Ahol igazi természeti varázslat tárulhat elénk

A kisvasúton „öveket bekapcsolni”, leszállni a Gloriette-tisztáson, és máris megcsodálható a Fátyol-vízesés.

Fotó: Nagy Emese

Hazánk számtalan kirándulóhellyel büszkélkedhet, éppen ezért sokan vannak, akik úgy vélik, hogy először Magyarország ékköveit szeretnék megismerni, majd csak utána a határon túlra tévedni. Persze imádjuk a tengerpartokat, a hegységeket vagy éppen a piramisokat, viszont nem szabad elmenni amellett, hogy szülőföldünkön is megannyi olyan táj, természeti képződmény található, ahol a szívünk hevesebben doboghat. Az elmúlt időszakban lehetőségem adódott kicsit közelebbről megismerni anyaföldünk ékesebb részeit. Természetesen több olyan tájegység létezik, ahol már gyermekként is megcsodálhattuk a környéket, akár egy családi vagy éppen egy osztálykirándulás alkalmával. Azonban tudjuk, hogy felnőttként a legtöbb mindent máshogyan látunk, mint gyerkőcként, sajnos sok mindent szürkébb színekben, viszont az idő mú­lásának is vannak pozitív hatásai, megtanulunk értékelni dolgokat, ami talán az egyik legnagyobb ajándék.

Elvarázsolt világ

Erdei tavak, kisvasút, mosolygó arcok, friss levegő, éneklő madárkák, hűs szellő és még sorolhatnánk, amit a Szalajka-völgy adhat. Nem hiába lett hazánk egyik legfelkapottabb kirándulóhelye, a Bükk eleve gyönyörű, viszont a völgy maga a csoda. Gyermekként jártam már a környéken, azonban a hely mindig tud újat mutatni, az egyedülálló természeti környezete nem csak a magyarokat vonzza, rengeteg turistával lehet találkozni. Mivel számtalan látnivaló van a környéken, ezért barátaimmal nem egy egynapos kirándulást terveztünk, két estét is a településen töltöttünk egy helyi hotelben, ahol kipihenhettük a nap fáradalmait. Akinek szerencséje volt már beleszippantani a helyi tiszta és friss levegőbe, az tudja, hogy a Szalajka-völgy olyan, mint egy elvarázsolt mesevilág, ahol órákat lehet sétálni, barangolni, miközben feltérképezhetjük a szemet gyönyörködtető tájat.

Lezúduló víz

Kis csapatommal a reggeli órákban érkeztünk, a sült pisztrángok illata már akkor az orrunknál fogva tudott volna bennünket vezetni, azonban a kisvasút indulásáig néhány percünk volt, így azonnal nem engedhettünk a csábításnak. Azt gondolnánk, hétköznap alig vannak, pedig ez nincs így, a kisvasút teljesen tele lett, mire mindenki elfoglalta a helyét. Lázas várakozás után a sípszó megszólalt, a mozdony pedig elindult a híres Fátyol-vízesés felé, melyről a lezúduló kristálytiszta víz fantasztikus látványt nyújt. Nyilván a vízesés mellett számos látványosság köszönti a kíváncsiskodókat, többek között a Szikla-forrás, amely bármikor kiváló szomjoltó lehet. Sokan választják a vasutazást felfelé, viszont a visszautat legtöbben gyalog teszik meg, így minden szegletéből megismerhetjük a völgyet, amely akár minden évszakban úti cél lehet.

Élesítették az emlékképeket

Rodumer Zsaklin és Németh Gergő | Fotó: Nagy Emese

Gyermekekkel, párokkal, nagyszülőkkel találkoztunk, akik között sok visszajáró „vendég” is akadt. Rodumer Zsaklin és Németh Gergő az emlékeiket szerették volna feleleveníteni. A pár tagjai még gyermekként jártak a vidéken, így a homályos képsorokat akarták élesebbre varázsolni. – Szeretjük az aktív pihenést, valamint imádunk túrázni, ezért választottuk Szilvásváradot és környékét. Fontosnak tartjuk, hogy hazánkat közelebbről megismerjük, számos látványossággal bővelkedik, mi pedig az összeset szeretnénk felfedezni. Szalajka-völgyben az tetszett a legjobban, hogy a pihenés mellett túrázásra is van lehetőség, ellátogathattunk az Istállós-kői-barlangba, és persze a vízeséshez is elsétáltunk, amely valóban olyan gyönyörű, mint az emlékeimben – mondta Zsaklin.

Nem kell aggódniuk azoknak, akik tartanak a göröngyös utaktól, ma már igazán kiépített a hely, járható, kényelmes erdei úton sétálhatunk a völgy ikonikus természeti szépségeit felfedezni. A túra után pedig nem kell félni attól, hogy üres marad a hasunk, a halételek szerelmesei biztosan elégedettek lesznek, hiszen a helyszínen készült pisztrángok isteniek.