Újdonság

2024.03.06. 18:54

A vármegyében elsőként Hajdúböszörményben mutatták be a KRÉTA nyelvoktató applikációját

Diákok és tanárok egyaránt megismerkedhettek az új fejlesztéssel.

Haon.hu

Miholics László, a KRÉTA IFM szakmai vezetője szemlélteti a modul használatát

Forrás: Hajdúböszörményi Tankerületi Központ

A Hajdúböszörményi Tankerületi Központhoz tartozó intézmények pedagógusai és nyelvi csoportjai a Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskolában szakemberek segítségével ismerhették meg a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modult (IFM) – tudatta portálunkkal a tankerületi központ.

Mint írták, a nyelvoktatásnak régi hagyományai vannak nem csak az intézményben, hanem az egész tankerületben is, az idegennyelvi kompetenciák fejlesztése kiemelt feladat ma is.

A KRÉTA IFM modult hazánk valamennyi általános és középiskolája ingyenesen használhatja, ahol a KRÉTA elektronikus adminisztrációs rendszer működik.

A tanárok és diákok számára készült felületeken angol és német nyelvet lehet tanulni önállóan, illetve tanári segédlettel is. A diákok már a KRÉTA tanulói appot megnyitva is eljuthatnak a nyelvtanulás menüig, a pedagógusok számára pedig a KRÉTA DKT felületéről érhető el a szintén ingyenes Tanári nyelvtanulás menü.

A nyelvtanulás megszerettetését tűzték ki célul

A KRÉTA IFM Nyelvi börze programja három részből állt: elsőként egy különleges online nyelvórához csatlakoztak a tankerület távolabbi intézményeinek tanárai és diákjai Microsoft Teams segítségével, kivetítőn követték az órát és aktívan részt is vettek azon. Ezt követően a Bocskai-iskola tornacsarnokában egyszerre több állomáson, 45 perces foglalkozások keretében a modul angol és német oktatóprogramjával ismerkedtek a tanulók.

A Nyelvi Börze azért jött létre, hogy megismertessük az alkalmazással a diákokat és a tanárokat, megmutassuk csínját-bínját, hogyan érdemes és lehet használni.

– fogalmazott az eseményen Miholics Zoltán, a KRÉTA IFM szakmai vezetője.

Hozzátette, valójában az a cél, hogy megszerettessük a nyelvtanulást, s annak a játékos formáját megmutassuk. Nem kell feltétlenül tankönyvekhez ragaszkodni, hiszen ez teljesen automatizált, digitalizált rendszer. Asztali gépen, tableten, valamint androidos és IOS operációs rendszereket használó mobileszközökön is lehet hozzá kapcsolódni.

Németből a középfokú, angolból a kezdőtől a felsőfokú nyelvvizsga szintjéig lehet eljutni az alkalmazás használata során. A leckék „gamifikáltak”, azaz játékon alapulnak, interaktívak, a beszédre nagy hangsúlyt fektetnek. Videós leckék köré csoportosulnak a tananyagok, mindig valamilyen valós élethelyzetet mutatva be, ezzel kapcsolatosan megjelenítve az elvégzendő feladatokat. A trükk éppen az, hogy aki nyelvet tanul, úgy érzi, hogy játszik 

 – emelte ki a szakember hozzátéve, hogy az applikáció erősíti a motivációt.

A szakember elmondta, mérések bizonyítják, hogy 42 százalékkal nő egy 2-3 hónapos használat után a tanulás iránti motiváció, ez a kulcsa az egésznek.

Akik találkoznak az app-pal, tapasztalhatják, hogy jó értelemben rá lehet szokni, ami tanárként kiválóan alkalmazható, hiszen a gyerekek nem tanulásnak érzékelik, miközben pedig hatékonyan fejleszti az idegen nyelvi készségeket 

– mondta Miholics Zoltán.

A délutáni programok keretében a nem nyelvtanár pedagógusok számára is tartottak fórumot a 21. századi oktatás hatékony módszereiről és platformjairól, valamint a szülőket is várták a digitális világ veszélyeit és előnyeit megismertető előadásra – tudatta a tankerületi központ.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában