2024.03.06. 18:54
A vármegyében elsőként Hajdúböszörményben mutatták be a KRÉTA nyelvoktató applikációját
Diákok és tanárok egyaránt megismerkedhettek az új fejlesztéssel.
Miholics László, a KRÉTA IFM szakmai vezetője szemlélteti a modul használatát
Forrás: Hajdúböszörményi Tankerületi Központ
A Hajdúböszörményi Tankerületi Központhoz tartozó intézmények pedagógusai és nyelvi csoportjai a Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskolában szakemberek segítségével ismerhették meg a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modult (IFM) – tudatta portálunkkal a tankerületi központ.
Mint írták, a nyelvoktatásnak régi hagyományai vannak nem csak az intézményben, hanem az egész tankerületben is, az idegennyelvi kompetenciák fejlesztése kiemelt feladat ma is.
A KRÉTA IFM modult hazánk valamennyi általános és középiskolája ingyenesen használhatja, ahol a KRÉTA elektronikus adminisztrációs rendszer működik.
A tanárok és diákok számára készült felületeken angol és német nyelvet lehet tanulni önállóan, illetve tanári segédlettel is. A diákok már a KRÉTA tanulói appot megnyitva is eljuthatnak a nyelvtanulás menüig, a pedagógusok számára pedig a KRÉTA DKT felületéről érhető el a szintén ingyenes Tanári nyelvtanulás menü.
A nyelvtanulás megszerettetését tűzték ki célul
A KRÉTA IFM Nyelvi börze programja három részből állt: elsőként egy különleges online nyelvórához csatlakoztak a tankerület távolabbi intézményeinek tanárai és diákjai Microsoft Teams segítségével, kivetítőn követték az órát és aktívan részt is vettek azon. Ezt követően a Bocskai-iskola tornacsarnokában egyszerre több állomáson, 45 perces foglalkozások keretében a modul angol és német oktatóprogramjával ismerkedtek a tanulók.
A Nyelvi Börze azért jött létre, hogy megismertessük az alkalmazással a diákokat és a tanárokat, megmutassuk csínját-bínját, hogyan érdemes és lehet használni.
– fogalmazott az eseményen Miholics Zoltán, a KRÉTA IFM szakmai vezetője.
Hozzátette, valójában az a cél, hogy megszerettessük a nyelvtanulást, s annak a játékos formáját megmutassuk. Nem kell feltétlenül tankönyvekhez ragaszkodni, hiszen ez teljesen automatizált, digitalizált rendszer. Asztali gépen, tableten, valamint androidos és IOS operációs rendszereket használó mobileszközökön is lehet hozzá kapcsolódni.
Németből a középfokú, angolból a kezdőtől a felsőfokú nyelvvizsga szintjéig lehet eljutni az alkalmazás használata során. A leckék „gamifikáltak”, azaz játékon alapulnak, interaktívak, a beszédre nagy hangsúlyt fektetnek. Videós leckék köré csoportosulnak a tananyagok, mindig valamilyen valós élethelyzetet mutatva be, ezzel kapcsolatosan megjelenítve az elvégzendő feladatokat. A trükk éppen az, hogy aki nyelvet tanul, úgy érzi, hogy játszik
– emelte ki a szakember hozzátéve, hogy az applikáció erősíti a motivációt.
A szakember elmondta, mérések bizonyítják, hogy 42 százalékkal nő egy 2-3 hónapos használat után a tanulás iránti motiváció, ez a kulcsa az egésznek.
Akik találkoznak az app-pal, tapasztalhatják, hogy jó értelemben rá lehet szokni, ami tanárként kiválóan alkalmazható, hiszen a gyerekek nem tanulásnak érzékelik, miközben pedig hatékonyan fejleszti az idegen nyelvi készségeket
– mondta Miholics Zoltán.
A délutáni programok keretében a nem nyelvtanár pedagógusok számára is tartottak fórumot a 21. századi oktatás hatékony módszereiről és platformjairól, valamint a szülőket is várták a digitális világ veszélyeit és előnyeit megismertető előadásra – tudatta a tankerületi központ.